مشهد؛

گشایش نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی کاروان آفتاب

نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی کاروان آفتاب در آستانه سالروز ولادت امام رضا(ع) در مشهد گشایش یافت.

گشایش نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی کاروان آفتاببه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گشایش این جشنواره گفت: 25 استان از سراسر کشور آثار فرهنگی و هنری و دستاوردهای مربوط به معارف و فرهنگ رضوی خود را در قالب 25 موضوع یا بخش در این جشنواره و نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار داده اند.

سید سعید سرابی افزود: جشنواره و نمایشگاه ملی کاروان آفتاب به ابتکار ستاد استانی دهه کرامت برای نخستین بار در مشهد برپا شده است.

وی گفت: استان هایی که برگزار کننده برنامه های مختلف جشنواره بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) بودند در این نمایشگاه حضور یافته و فعالیتها و دستاوردهای خود را در 13 دوره برگزاری این جشنواره معرفی کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این نمایشگاه معرف فعالیتهای دستگاه هایی اجرایی فرهنگی از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه المصطفی؛ نهاد کتابخانه های عمومی، آستان حضرت عبدالعظیم، آستان حضرت شاهچراغ، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، آموزش و پرورش، خبرگزاری ها، نشریات، پارک علم و فناوری، آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان است.

سرابی گفت: اجرای نقالی، پرده خوانی، برگزاری مسابقه و کارگاه های تخصصی و رونمایی از کتابها و محصولات فرهنگی جدید دستگاه های اجرایی از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

نمایشگاه و جشنواره کاروان آفتاب تا 24 مرداد سالروز میلاد حضرت رضا (ع) در سالن صبا مشهد دایر خواهد بود.

انتهای پیام//

م.م

 

برچسب ها: گشایش ، جشنواره ، ملی ، آفتاب ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.