فنلاند در جشن صد سالگی استقلال خود یک کوه هدیه می گیرد

نروژ در یک اقدام نمادین بزرگ وعده واگذاری یک کوه به عنوان هدیه صدمین سالگرد استقلال به فنلاند را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فنلاند همه ساله در 6 دسامبر سالگرد استقلال خود را جشن می‌گیرد. حالا نروژ همسایه این کشور تصمیم دارد امسال به همسایه خود فنلاند یک هدیه ویژه و خاص اعطا کند، تا در صدمین  سالگرد این جشن حق همسایگی را به بهترین شکل به جا بیاورد.

رشته کوه هالتی مابین دو کشور فنلاند و نروژ واقع شده است و هم اکنون قسمتی از مرز مشترک دو کشور از این کوه می گذرد. با وجود اینکه هم اکنون بیشتر بخش های این کوه جزء فنلاند است ولی بلندترین نقطه این رشته کوه که همان قله است در اختیار کشور نروژ می‌باشد که با عملی شدن این تصمیم از این به بعد بدون اینکه ذره ای از وسعت خاک دو کشور کم شود فقط با تغییر درجه در مرز شمالی و شرقی، فنلاند می تواند مرتفع ترین نقطه خود را از یک تپه به یک قله ارتقا دهد.

به گزارش شبکه ان ار کی نروژ، کوه هالتی به لحاظ جغرافیایی دو قله دارد که یکی از آنها در فنلاند و دیگری در نروژ خواهد بود.

پیشنهاد این واگذاری دسامبر سال گذشته توسط بیون گیرهارسون جغرافی‌دان بازنشسته صورت گرفت. وی کمپینی در فیسبوک به راه انداخت  و عنوان کرد: ایده من این است که این قله باید هدیه ای از جانب مردم نروژ باشد و من مطمئن هستم مردم فنلاند از این اقدام قدردانی خواهند کرد. این کار حتی یک کیلومتر مربع از خاک نروژ را کم نخواهد کرد ولی اینکه مرتفع ترین  نقطه فنلان از یک تپه به یک قله کوهستانی منتقل شود تغییر بزرگی خواهد بود.

ارنا سولبرگ نخست وزیر کنونی نروژ در گفتگو با روزنامه گاردین بریتانیا اعلام کرد این کشور در حال بررسی ایده تغییر مرزهای خود با فنلاند است و برخی مشکلات باعث شده تا کنون تصمیم نهایی گرفته نشود، ما در حال تلاش برای عملی کردن این واگذاری هستیم .


فنلاند در جشن صد سالگی استقلال خود یک کوه هدیه میگیرد


فنلاند در جشن صد سالگی استقلال خود یک کوه هدیه میگیرد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.