درنشست خبری مطرح شد؛

احداث دو کارخانه زباله‌سوز با ظرفیت 1600 تن

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: به زودی فراخوان احداث 2 کارخانه زباله سوز با ظرفیت 1600تن در سطح شهر تهران داده خواهد شد.

احداث دو کارخانه زباله‌سوز با ظرفیت 1600 تن
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری امروز به مناسبت روز خبرنگار در ساختمان اصلی شورای شهر برگزار شد، با اشاره به ساماندهی پسماندهای شهر تهران اظهار داشت: ساماندهی این پسماندها یکی از اولویت‌های مهم این معاونت بوده به همین دلیل احداث زباله‌سوز جدید با ظرفیت 3هزار تن در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه معاونت‌های شهرداری تهران از اهمیت و جایگاه بسیاری برخوردار  هستند، افزود:‌ اما عده‌ای بر این عقیده‌اند که معاونت خدمات شهری به دلیل گستردگی حوزه‌ها مورد قضاوت بیشتری قرار می‌گیرد و علت آن هم مأموریت‌ها و گستردگی این معاونت است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه معاونت خدمات شهری با داشتن 6 سازمان، سه اداره کل و سه شرکت و حوزه‌های اجرایی در مناطق 22گانه تهران به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است، تصریح کرد: به همین منظور امیدوارم در طی مدت زمانی که مسئولیت این معاونت بر عهده بنده گذاشته شده بتوانم اثر گذار باشم.

یزدانی به بازدیدهای اخیر خود از مناطق 22گانه شهر تهران اشاره کرد و گفت: با بازدید از این مناطق گفت و گوهایی با مسئولان مناطق انجام و همچنین بسیاری از مشکلات در حوزه‌های خدمات شهری احصا شد.

وی اضافه کرد:‌ بر اساس بازدیدهای انجام شده از مناطق 22گانه تمامی برنامه سازمان‌ها و شرکت‌ها هماهنگ با مناطق مشخص شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع پسماند و تفکیک زباله از مبدأ به صورت جزئی در دستور کار این معاونت بوده اشاره کرد و افزود: امسال نسبت به سال  گذشته در این حوزه شاهد رشد 7 درصدی بوده‌ایم به گونه‌ای که تفکیک زباله از مبدأ در سال گذشته 17 درصد بود اما امسال به 20 درصد افزایش یافت.

یزدانی ادامه داد: بدون شک برای اجرایی شدن درست موضوعات باید با شهروندان مشارکت کرده و در بحث فرهنگ سازی موضوع تفکیک از مبدأ اقدامات بسیاری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به یک نقطه مثبت در حوزه تفکیک زباله از مبدأ، رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ سازی نقش ارزشمندی ایفا کنند.

یزدانی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما برای اجرایی شدن موضوع تفکیک از مبدأ در مرحله اول با شهرک‌ها و ارگان‌ها خواهد بود، یادآور شد: در مرحله دوم این طرح را در برج‌ها و مجتمع‌های بزرگ پیگیری خواهیم کرد چرا که با اجرایی شدن کامل این طرح می‌توانیم مخازن زباله شهر تهران را به راحتی جمع‌آوری کنیم .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه باید در خصوص تعیین میزان دقیق پسماند خشک و تر اقداماتی انجام دهیم، تأکید کرد: ‌با به کارگیری سیستم‌های مکانیزه آمار پسماند پسماند خشک و تر شهر تهران می‌توانیم به یک رقم دقیق برسیم چرا که با محقق شدناین امر می‌توانیم کمک زیادی در زمینه ساماندهی زباله‌های شهرتهران انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در همین حوزه درخصوص زباله‌های بیمارستانی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت به امضا رسانده‌ایم یادآور شد: به زودی تفکیک زباله‌های بیمارستانی از مبدأ آغاز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: ‌به دنبال آنیم که بتوانیم در آینده نزدیک مراکز زباله‌سوز بیشتری را با کمک بخش خصوصی احداث کنیم.

یزدانی به زباله‌های ساختمانی اشاره کرد و افزود:‌ روزانه حدود 50هزار تن سرویس زباله‌های ساختمانی از سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌شود به همین دلیل هیچ مرکز زباله‌های ساختمانی با ظرفیت 3هزار تن در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده و تا اواخر این ماه  2مرکز دیگر با ظرفیتی حدوده 5هزار تن به بهره‌برداری خواهد رسید.

یزدانی با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان بهشت زهرا(س) گفت:‌ زمینی به مساحت 400هکتار در نزدیکی بهشت زهرا خریداری شده که پس از نقشه‌برداری کامل و همچنین نهایی شدن به ظرفیت این مجموعه بهشت زهرا اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به ساماندهی وضعیت ناوگان آمبولانس در بهشت زهرا تصریح کرد:‌ توافقی برای نوسازی این ناوگان انجام شده  و که این معاونت آن را اجرایی خواهد کرد.

یزدانی به اقدامات سازمان میادین میوه و تره‌بار تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال احداث و نوسازی 17میدان میوه و تره‌بار در دستور کار سازمان قرار دارد چرا که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده برخی محلات با مشکل کمبود بازارهای میوه و تره‌بار مواجه هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اقدامات شرکت‌ ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت:‌ این شرکت ساماندهی میدان شوش و مناطق 12‌، 15، 16 در دستور کار خود قرار داد و همچنین در راستا انتقال اوراقچیان احتمالی به خارج از شهر اقداماتی انجام داده است.

یزدانی با بیان اینکه در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اقدامات اساسی و مهمی انجام شده است، تصریح کرد:‌ در خصوص آبیاری فضای سبز و طرح جامع آب خام هماهنگی‌ها با سازمان بوستان‌ها انجام شده است.

وی به مصوبه شورای شهر در خصوص شناسنامه دار کردن باغات تهران اشاره کرد و افزود: شناسنامه باغات در مساحت 2هزار تا 5هزار تهیه و در اختیار شورای شهر قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: به دنبال آنیم که تا آخر مهرماه کار شناسنامه‌دار کردن باغات 500تا 2000 متر را به سرانجام برسانیم.

یزدانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مناطق 9،10،11 از سرانه فضای سبز پایینی برخوردار هستند، گفت‌: امیدواریم بتوانیم از طریق خرید برخی از باغات سرانه این فضای سبز این مناطق را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.