جسی اونز الهام بخش رئیس جمهور آمریکا

دونده سال های دور آمریکا الهام بخش ورزش دو ومیدانی برای باراک اوباما به شمار می رود.

 به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هافینگتن پست، به احتمال زیاد رشته مورد علاقه باراک اوباما در المپیک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بسکتبال، رشته موردنظر نیست. ورزشی که زمانی «اسکاتی پیپن،» بازیکن سابق ان‌بی‌ای (لیگ حرفه‌ای بسکتبال بزرگسالان آمریکا)، گفته بود اوباما در حرفه‌ای بازی کردن آن دست‌کمی از مایکل جردن ندارد.

این ورزش، ژیمناستیک هم نیز نیست. ورزشی که اوباما در گفتگو با همسرش آن را «بی‌نظیر» توصیف کرد. مسابقه‌ای که تماشای آن برای رئیس‌جمهور آمریکا لذت‌ زیادی به همراه دارد، دو‌ی 200 متر سرعت است. 
وی در این باره  گفت: دوی 100 متر نیز فوق‌العاده است؛ اما از آن جا که بسیار سریع است، نمی‌توانید دونده‌ها را هنگام مسابقه به خوبی ببینید. اوباما همچنین درباره ورزشکار مورد علاقه‌اش گفت: جسی اونز (دونده مرد آمریکایی)، گرچه هم‌دوره من نیست. 

وی افزود: زمانی که تصور می‌کنید او سریعترین مرد جهان بوده و از آن مهمتر در مقابل نازی‌ها می‌دویده و پیام آمریکا یعنی تساوی همه مردم جهان را منتقل می‌کرده است، متوجه بزرگی کارش می‌شوید.

اونز در المپیک سال 1936  موفق شد در حضور هیتلر 4 مدال طلا از جمله مدال دوی 200 متر سرعت را کسب کند. 
او با این اقدام، امید دیکتاتور آلمان در خصوص برتری ورزشکاران سفیدپوست نسل آریا در مسابقات المپیک را به باد داد.

 رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش در ویدئویی که در کاخ سفید ضبط شده است با یکدیگر درباره رشته مورد علاقه هر یک در بازی‌های المپیک صحبت می‌کنند. میشل درباره رشته ورزشی مورد علاقه خود گفت: اگر می‌توانستم در این رویداد شرکت کنم، به طور قطع رشته ژیمناستیک را برمی‌گزیدم. البته می‌دانم که قدم کمی برای این ورزش بلند است. 

اوباما در پایان این ویدئو در پیامی خطاب به ورزشکاران المپیکی کشورش گفت: برای سیاه، سفید و سرخ ،طلا به خانه بیاورید. بانوی اول کاخ سفید نیز گفت: ما پشت شما هستیم و دوستتان داریم.
انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار