ضرورت اولویت بندی برای حل مشکلات آموزش و پرورش

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت :برای رفع مشکلات آموزش و پرورش باید مسائل اولویت بندی شده تا هر چه زودتر برای آن راهکارهایی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ داوود محمدی عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در نشست برون رفت از چالش های آموزش وپرورش که در سی و سومین دوره اجلاس مديران و روئسای آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد:اگر دستگاه ها و وزارتخانه های دیگر در کنار آموزش و پرورش قرار نگیرند هیچ یک از مشکلات حل نخواهد شد و این فرهنگ سازی باید در کل کشور صورت گيرد.

وی با بيان اينكه رسانه ها نیز در حل مشکلات می توانند نقش مهمی داشته باشند گفت: حل شدن تمامی مشکلات مستلزم اهتمام همه دستگاهها است همچنین مجلس شورای اسلامی وظیفه قانون گذاری و نظارت بر اجرا را دارد و باید تلاش شود تا مسائل در قالب طرح ها حل شود.

وی ادامه داد:معلمان، مدیران و مسئولان  باید اقتدار را در آموزش و پرورش ایجاد کنند و توسعه کشور جز به وسیله اموزش و پرورش که پایه های اصلی تربیت است،صورت نمي گيرد.

الزام اولویت بندی مسائل آموزش و پرورش

در ادامه میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص بازخوردهای ناشی از اجلاس طی دوره های برگزار شده، گفت: اگر  در هر دوره یک مشکل طرح شده و در طی یکسال برای رفع آن برنامه ریزی انجام شده بود ،اکنون مشکلات بسیاری در آموزش و پرورش رفع شده بود.

 دانشگاه فرهنگیان هنوز آمار جذب داوطلب از کنکور امسال را اعلام نکرده است

در ادامه احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص بسته های حمایتی اظهار کرد:با سخنرانی و جلسات مشکلات آموزش و پرورش حل نمی‌شود و با احساس و طرح موضوعاتی که خیلی نمی‌تواند فراگیر و گره‌گشا باشد، مشکلات مرتفع نخواهد شد. 

وی با بيان اينكه مشكلات بسياری هر روز در آموزش و پرورش اتفاق می افتد، افزود: یک روز موضوع واژگونی اتوبوس، یک روز دانش آموزان شین‌آباد، یک روز استیضاح وزیر آموزش و پرورش و یک روز خودمان با دست خودمان هدایت تحصیلی را ایجاد می‌کنیم و نسبت به معلمی که سر کلاس است، غفلت می‌کنیم.

احمدی با تأکید بر اینکه در زمان استیضاح وزیر آموزش و پرورش از وی دفاع کردم، خاطرنشان کرد: دلیل دفاعم این بود که به وی اعتقاد و اعتماد داشتم اما امروز آموزش و پرورش در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد؛ 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش رقم قابل قبولي نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکردی درخصوص یکی از قوانین در سال گذشته تصریح کرد: در یکی از قوانین، شرکت‌های دولتی و بانک‌های سودده ملزم شدند بخشی از درآمدهای خود را به آموزش و پرورش بیاورند که این عدد 1700 میلیارد تومان پیش‌بینی شد اما در نهایت 40 میلیارد آن جذب شد.

وی با بیان اینکه به بسته‌های حمایتی آموزش و پرورش اعتقاد ندارد، گفت: در این طرح با یک مدرسه غیردولتی قرارداد بسته می‌شد كه مؤسس، دوستان و آشنایان خود را به مدرسه می‌آورد، این شیوه را قبول نداریم؛ از 28 هزار نفری که استفاده شد 16 هزار نفر آنها سالها سابقه تدریس داشتند که باید برای ورود به مدارس از دانشجویان تربیت معلم استفاده کرد.

احمدی با ابراز گلایه از مسئولان آموزش و پرورش گفت: رئیس سازمان سنجش در شب اعلام نتایج کنکور اعلام می‌کند که هنوز دانشگاه فرهنگیان تعداد نفراتی که قرار است از کنکور جذب کند را اعلام نکرده و هر سال تعداد جذب در این دانشگاه کاهش یافته به طوری‌که از 23 هزار نفر به 3 هزار نفر رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: اینکه در موضوع هدایت تحصیلی مشکل داریم به این دلیل است که 65 درصد نمره به مشاوران داده شد در حالی‌که مشاور کافی در استان‌ها نداریم.

در ادامه گرد معاون وزیر اموزش و پرورش نیز در پاسخ به ابهامات طرح حمایتی بیان داشت:ما همچنان به بسته های حمایتی اعتقاد داریم اما طرح خرید خدمات را اجرا کردیم که ویژه مناطق محروم است.

گرد در خصوص رابطه کارفرما و کارکنان گفت: به هیچ وجه رابطه ای خانوادگی و دور از ضوابط وجود نداشته است و ما به دنبال ارتقای آموزشی هستیم.
انتهای پیام/
برچسب ها: مدارس ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار