نبرد قهرمانان اسپانیایی در سوپرکاپ اروپا

تیم های فوتبال رئال مادرید و سویا تا دقایقی دیگر برگزارکننده دیدار سوپرکاپ قاره اروپا خواهند بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان از ساعت 23:15 امشب، دیدار حساس سوپرکاپ اروپا بین قهرمان لیگ قهرمانان و قهرمان لیگ اروپا در ورزشگاه لرکندال نروژ با قضاوت میلوراد مازیچ برگزار می شود. این بازی که به نوعی آخرین دیدار باقی مانده از فصل گذشته فوتبال اروپا محسوب می شود، همواره از حساسیت های ویژه ای برخوردار بوده و ارزش بالایی برای تمام تیم های اروپایی دارد.
 
دیدار امشب یک سوپرکاپ تمام اسپانیایی است که قطعا این موضوع شناخت تیم ها و حساسیت بازی را بیشتر از پیش می کند. این که در سوپرکاپ اروپا دو تیم هموطن به مصاف همبروند مسئله جدیدی نیست و مهم تر از آن، اسپانیایی بودن فینالیست های این بازی است که در سال های اخیر بسیار رایج بوده است. تیم سویا که رکورد خارق العاده سه قهرمانی پیاپی در لیگ اروپا را ثبت کرد، بالطبع امشب سومین سوپرکاپ متوالی خود را در قاره سبز تجربه می کند. سال گذشته سویا در مقابل دیگر ابرقدرت فوتبال اسپانیا یعنی بارسلونا یک سوپرکاپ بسیار هیجان انگیز را برگزار کرد و با نتیجه پرگل 5 بر 4 تن به شکست داد.
 
دیار امشب اما بیش از هر چیز تداعی کننده سوپرکاپ سال 2014 است؛ جایی که دقیقا همین دو تیم رئال و سویا در ورزشگاه کاردیف سیتی مقابل هم صف آرایی کردند. در آن سال رئالی که اتفاقا مثل حالا با شکست اتلتیکومادرید در فینال لیگ قهرمانان، پا به سوپرکاپ گذاشته بود موفق شد شاگردان اونای امری را با دو گل کریس رونالدو از پیش رو بردارد و فاتح این جام شود.
 
مهم ترین تفاوت بازی امشب با دیدار دو سال قبل، تغییر مربیان دو تیم است. رئال مادرید که با زیدان و البته کمی خوش اقبالی لیگ قهرمانان را فتح کرد، امسال فرصت گسترده تری را مقابل سرمربی جوان خود فراهم کرده و رویای تبدیل زیزو به یک مربی اسطوره ای را در سر می پروراند. در سمت مقابل، سویا پس از اینکه اونای امری، استاد فتح لیگ اروپا، را با پیشنهاد شگفت انگیز پاری سن ژرمن از دست داد، به دنبال خورخه سمپائولی رفت و به عده بسیاری از اهالی فوتبال، یکی از مناسب ترین گزینه ها را به خدمت گرفت تا در لالیگا هم از این به بعد خطرناک تر از گذشته به نظر برسد. فوتبال شناور و تهاجمی سویا در کنار تفکر هیجانی و دیوانه وار سمپائولی می تواند ظهور یک مدعی جدید را در اسپانیا و اروپا نوید دهد.
 
تقابل های اخیر 
از سال 2010 تا کنون تیم های رئال مادرید و سویا پانزده بار به مصاف هم رفته اند. نکته جالب تقابل های این دو تیم این است که حتی یک نتیجه مساوی هم در کارنامه 6 سال گذشته آنها به چشم نمی خورد. در این بازی ها رئال 12 بار موفق به شکست حریف شده و سویا تنها سه بار مقابل رئال پیروز شده است. با این وجود هرگز نمی توان سویا را مقابل کهکشانی ها یک حریف دست و پا بسته قلمداد کرد.
 
ترکیب دو تیم 
رئال مادرید امشب در غیاب تعدادی از ستاره های مطرح خود و در راس آنها کریستیانو رونالدو به میدان می رود. رونالدو به دلیل همان مصدومیت معروف فینال جام ملت های اروپا، این دیدار مهم را از دست داد.
 
کاسیا ، کارواخال ، راموس، واران ، مارسلو ، کاسمیرو ، کواچیچ ، وازکز ، موراتا ، ایسکو و آسنخو نفرات آغازکننده این بازی برای رئال هستند. حضور آسنخو و موراتا در خط حمله سفید پوشان پایتخت نکته جالبی است.
 
  
سرخیو ریکو ، پاره خا ، کامیکو ، کولو ، ایبورا ، کیوتاکه ، انزونزی ، فرانکو وازکز ، ماریانو ، ویه تو و ویتولو نیز ترکیب اصلی شاگردان خورخه سمپائولی را تشکیل می دهند.
 
 
باید دید سویا مانند 2سال گذشته بازنده سوپرکاپ خواهد بود یا اینکه با استفاده از غیبت فوق ستاره های تیم رئال، سمپائولی کار خود را در سویا با موفقیت آغاز می کند و با جام قهرمانی به سانچز پیسخوان خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار