رکورد تعداد میلیاردرهای جهان شکست

براساس جدیدترین آمارها تعداد میلیاردرهای جهان با 6.4 درصد افزایش به بیش از 2470 نفر رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آر تی، در حال حاضر، جهان دارای 2473 میلیاردر است که براساس آمار میلیاردرهای ولث ایکس، 7 هزار و 7 میلیارد دلار اندوخته اند.

ارقام سال 2015 نشان می دهد که تعداد ابرثروتمندان،  6.4 درصد افزایش داشته است و مجموع ثروت آن ها در مقایسه با سال 2014، به اندازه 5.4 درصد بیشتر شده است.

سال گذشته، میلیاردرها حدود 3.9 درصد ثروت خانوارهای جهان را در کنترل داشتند که از سال 2014، اندکی کمتر بود. بر این اساس، مجموع ثروت 7 هزار و 7 میلیارد دلاری این افراد، از تولید ناخالص داخلی آلمان و ژاپن که سومین و چهارمین کشورهای ثروتمند جهان هستند، بیشتر است.

در این گزارش آمده است: «اگرچه اندازه مجموع جمعیت میلیاردرها کم است، اما تاثیر آن ها بر اقتصاد جهانی، مهم است. در سال 2015 تعداد ثروتمندان به میزان یک درصد افزایش یافته اما ثروتشان به اندازه پنج درصد بیشتر شده است.

بر این اساس، 148 میلیاردر جدید ظهور پیدا کرده اند که 140 نفر آن ها مذکر هستند؛ یعنی تعدادشان 17.5 برابر زنان است. 56 درصد زنان، ثروت خود را ارث برده اند. اما کارافرینی آن ها بیشتر هم شده است زیرا در سال 2014، رقم آن ها 65.4 درصد بود. تعداد میلیاردرهای مونث، کاهش پیدا کرده است و اکنون در ازای هر یک زن میلیاردر، 8.4 مرد میلیاردر وجود دارد که این نسبت در سال 2014، حدود 8.1 بوده است.

در حال حاضر، تعداد کمتری با ارث بردن ثروتمند می شوند و افراد، بیشتر کارآفرینی می کنند. بیش از نصف میلیاردرهای جهان، خودساخته هستند و با شروع کسب و کار یا سرمایه گذاری های موفق به این جا رسیده اند.

اروپا با اسکان دادن یک سوم این تعداد، بزرگترین محل تجمع ثروتمندان است. به دنبال آن هم آسیا با 26 درصد، و آمریکا با 25 درصد قرار دارند.

رشد تعداد میلیاردرهای آسیایی با 15.2 درصد از همه سریع تر است و ثروتشان نیز حدود 19.6 درصد افزایش دارد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار