رشت؛

امضای تفاهم نامه همکاری برای افزایش تولید و صادرات ماهی خاویار

تفاهم نامه همکاری های مشترک بین شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی وموسسه بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی درحاشیه امضای این تفاهنامه اعلام کرد : برنامه ریزی شده است که تاسال 1404 ، سالانه 20 هزارتن گوشت ماهیان خاویاری و 100 تن خاویار در کشور تولیدشود.

عباس رجایی افزود : برای اینکار دبیرخانه دائمی و بین المللی خاویار در شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی تاسیس شده است که رسالت اصلی آن تنوع بخشی،برندسازی،بسته بندی وطعم دهی به خاویار است.

وی با بیان اینکه 6 گونه ازماهیان خاویاری دنیا در دریای خزر زیست می کنند خاطرنشان کرد : باید با راه کارهای جدید ازکاهش ذخایر اینگونه جانوری ارزشمند پیشگیری کرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی ایران همچنین ازساخت نخستین مرکزفوق مدرن فرآوری وساخت خاویار در گیلان هم خبرداد و گفت : این مرکز با بهره گیری از تجهیزات جدید و مدرن امسال به بهره برداری می رسد.

محمدعلی یزدانی رییس موسسه تحقیقات بین المللی تاس ماهیان دریای خزرهم بابیان اینکه به ممنوعیت صیدماهیان خاویاری دریای خزرصادرات خاویار تولید ایران درسالهای اخیربه 99 درصدکاهش یافته است گفت : در حال حاضر 40 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری درایران فعال است که 11 مزرعه درگیلان وجود دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.