رشد 23 درصدی صادرات به عراق

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی گمرک، صادرات کشور به عراق بالغ بر 13 میلیارد دلار بوده که حاکی از رشد 23 درصدی در مقایسه با مدت مشابه است.

رشد 23 درصدی صادرات به عراقبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در نشست تجاری ایران و عراق با اشاره به اینکه هر دو کشور به لحاظ  رفع نیاز بازارهای اقتصادی خود به یکدیگر نیازمند هستند، افزود: نیاز بازار عراق بیشتر در زمینه خدمات فنی و مهندسی است که صادرات 80 درصدی فنی و مهندسی خود دلیلی بر این مدعاست.
 
وی تصریح کرد: برندهای ایرانی در عراق بسیار مورد قبول بوده و رقابت پذیر است، علاوه بر این کمبود بودجه حاصل از کاهش قیمت نفت و نیز نبود ثبات امنیتی در این کشور سبب شده تا نیاز اساسی به کشورهای دیگر از جمله ایران پیدا کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق عنوان کرد: علی رقم مشکلات رکودی حاکم بر کشور طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی گمرک، صادرات کشور به عراق بالغ بر 13 میلیارد دلار بوده که حاکی از رشد 23 درصدی در مقایسه با مدت مشابه است وامیدواریم این رقم در آینده نزدیک به 20 میلیارد دلار برسد.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار