تشویق ها و فریادهای اعتراض آمیز تماشاگران در المپیک انواع مختلف و دلایل گوناگونی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در جریان بازی های المپیک از بسکتبال گرفته تا تنیس و شنا، ورزشکاران در هیاهوی زیاد تماشاگران تشویق یا تمسخر می شوند. در این بازی ها، از کف زدن های بسیار گرفته تا سوت زدن و هو کردن های پر سر و صدا به چشم می خورد. تماشاگران با ایجاد سر و صدا و هو کردن سعی دارند اعتراض خود را ابراز کنند. امروزه برزیل یکی از شلوغ ترین مکان های جهان است. 

ایجاد سر و صدا برای تفریح و سرگرمی
طرفداران برزیلی که برای تماشای بازی ها می آیند، عادت دارند بر حسب علاقه از یکی از تیم های شرکت کننده طرفداری کنند؛ اما بیش از طرفداری، به هو کردن و ایجاد سر و صدا تمایل دارند. آنها فقط برای تفریح ورزشکاران مختلف را دست می اندازند و هو می کنند! برخی معتقدند در المپیک لندن از این دست سر و صداها خبری نبود؛ اما برزیلی ها خیلی شلوغ تر هستند.

تشویق ورزشکاران
برزیلی ها علاقه دارند تیمی که از آن حمایت می کنند، پیروز شود. ممکن است در ابتدای بازی یک تیم را به شدت تشویق کنند و در اواخر همان بازی که آن تیم در آستانه شکست است، روند خود را تغییر دهند و تیم مقابل را تشویق کنند. تشویق ورزشکاران در بازی های ورزشی سنتی است که از دیرباز وجود داشته است.

هو کردن روس ها
اغلب ورزشکاران روس در بازی های المپیک، به دلیل وجود شواهدی مبنی بر دست داشتن دولت روسیه در برنامه دوپینگ شماری از ورزشکاران این کشور، با واکنش های بدی از سوی تماشاگران مواجه می شوند. وقتی یک ورزشکار روس در صحنه مسابقه حاضر می شود، تماشاگران شروع به هو کردن او می کنند.

سر و صداهای سیاسی
در برخی از بازی های المپیک تماشاگران با هو کردن «مایکل تمر» رئیس جمهور موقت برزیل، از او انتقاد می کنند. این سر و صداها در مراسم افتتاحیه بازی ها باعث شد تمر سخنرانی خود را کوتاه کند و مراسم با اجرای آتش بازی و موسیقی ادامه یابد.

فریادهای وطن پرستانه
در بازی های ورزشکاران برزیلی در المپیک، تماشاگران با فریاد زدن و هو کردن ورزشکاران رقیب، به تشویق ورزشکاران خودی می پردازند.

هو کردن داورها
هر جا که داور مخالف میل تماشاگران برزیلی قضاوت کند، آنها به طور ممتد او را هو می کنند و با فریاد زدن و ایجاد سر و صدا مخالفت خود را با تصمیم داور اعلام می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
واقعا تماشاگران اروپایی با آمریکای جنوبی قابل قیاس نیستند .
آخرین اخبار