احدی:

از اخراج اجباری مهاجرين افغان از پاكستان جلوگيری شود

جبهه نوين ملی افغانستان تاکید دارد که حکومت و جامعه جهانی در مورد وضعیت مهاجرین افغان درپاکستان اقدامات جدی را روی دست بگیرند و به وضعیت ومشکلات آنها رسیدگی کنند.

از اخراج اجباری مهاجرين افغان از پاكستان جلوگيری شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، انوارالحق احدی رييس جبهه نوين ملی امروز در کنفرانس خبری گفت که حكومت افغانستان و سازمان بين الملل بايد هرچی زودتر از خروج اجباري مهاجرين افغان از پاکستان جلوگيری كنند.

همزمان با تشديد اختلافات سياسی ميان دو كشور، حكومت پاكستان، مهاجرين افغان را تهدید به اخراج زودهنگام از آن کشور کرده است.

آقای احدی می گوید که رفتار مقامات حکومتی پاکستان با مهاجرین افغان غیر انسانی است.

وی از جامعه بین المللی خواست که با مقامات پاکستان در مورد وضعیت مهاجرین افغان صحبت کنند تا اسلام آباد اصول وقوانین بین الملل را رعایت کند.

به باور آقای احدی پاکستان با حکومت افغانستان اختلافات سیاسی دارد نه بامهاجرین پس اسلام‌آباد نباید با مهاجرین کشور برخورد نادرست داشته باشد.

رییس جبهه نوین ملی افغانستان گفت که حکومت وحدت ملی در شرایط فعلی آماده پذیرش مهاجرین خود از کشورهای بیرون نیست پاکستان باید مهلت اخراج مهاجرین را از کشورش تمدید کند.

وی ضرب الاجل شش ماهه پاکستان را مبنی برخروج مهاجرین افغان از کشورش غیر معقول و غیر عملی خواند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که پس از افزایش تنش های سیاسی میان افغانستان و پاکستان٬ اسلام آباد برای مهاجرین افغان ضرب الاجل شش ماه تعین کرده است.

شورای امنیت ملی کشور نیز در مورد وضعیت مهاجرین تشکیل جلسه داده است.

جمهور نوشت: در خبرنامه ای که از سوی ارگ ریاست جمهور به نشر رسیده آمد است که شورای امنیت ملی طرح پیشنهادی وزیر امور مهاجرین در مورد تدابیر انتقالی شامل تثبیت هویت و عرضه خدمات و تدابیر دراز مدت برای ادغام مجدد مهاجرین را ارزیابی نموده، در پرنسیپ مورد تائید قرارداده و به ‌ارگان‌های ذیربط دستور داده است تا در همکاری با جامعه بین المللی طرح یادشده را نهایی سازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، احدی ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار