ورود بیش از 22 هزار دانشجو معلم به مدارس از مهر ماه

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از ورود بیش از 22 هزار دانشجو معلم در مهر ماه به مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، میزگردی با موضوع تربیت معلم و بهبود مدیریت منابع انسانی در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با حضور محمد بطحایی معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند مدیریت منابع نیروی انسانی، محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، حمید عظمتی رئیس دانشگاه شهید رجایی انجام شد.

در این مراسم مهر محمدی با بیان اینکه ایجاد همزبانی ، همدلی و هم افزایی میان دست اندرکاران تربیت معلم از ارکان اصلی این دانشگاه بشمار می رود گفت: دانشگاه فرهنگیان از سال 91 اقدام به پذیرش دانشجو بدون توجه به معدل و نمره کرده و بیش از 22 هزار فارغ التحصیل در سال تحصیلی آینده به حرفه‌ی معلمی وارد می شوند که بر این اساس 8 هزار دانشجوی دختر و 8 هزار دانشجوی پسر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: دانشجو معلمان ورودی 91 این دانشگاه که اکنون در حال فارغ التحصیلی هستند بالغ بر 70 درصدشان معدل بالای 17 داشته و از نظر توزیع جنسیتی دختران در وضعیت بهتری از نظر نمرات قرار دارند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص وضعیت تحصیلی دانشجو معلمان ورودی 91 اظهار کرد: بالغ بر هشت هزار نفر مشغول به تحصیل در ترم تابستانی بوده و غریب سه هزار و 300 دانشجو معلم هم تیر ماه فارغ التحصیل شده اند و بالغ بر هزار و 200 دانشجو معلم نیز مهر ماه فارغ التحصیل می شوند اما برای ورود به حرفه معلمی هیچ مانعی ندارند.

مهر محمدی با بیان اینکه در دانشگاه استراتژی‌های مختلفی در نظر گرفته شده گفت: کارگزار حرفه ای، عامل اهل تأمل، یادگیرنده ‌ی مداوم و معلم پژوهنده از اهدافی هستند که در دانشگاه فرهنگیان مورد توجه قرار گرفته که آموزش و پرورش بیشتر با عامل چهارم یعنی معلم پژوهنده آشنایی دارد چراکه توجه به این امر سالهای قبل نیز مطرح بوده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به توسعه‌ی آموزش پژوهش های سه گانه متناسب با توسعه ی حرفه ای معلمان اشاره کرد و یادآور شد: با هدف تولید دانش حرفه ای محلی برای حل مسائل آموزشی و پرورشی در موقعیت های مختلف این آموزش‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کنش پژوهی، درس پژوهی و روایت پژوهی از جمله مواردی است که در خصوص اهداف فرا شایستگی این دانشگاه مطرح می شود که برای اجرایی شدن آن همراه با سلسله‌ی جدیدی از دروس کارورزی با رویکرد تأملی و پروژه‌ی پایانی در نظر گرفته شده است.

مهر محمدی مدرسه را به عنوان سازمان یادگیرنده نام برد و گفت: مدیران مدرسه در برخورداری این نهاد از شاخص های سازمان یاد‌گیرنده نقش اساسی دارند که در این راستا معلمان جدید که به مثابه سرمایه های بالقوه و عالی هستند کمک بسزایی به این امر می‌کنند.

مهر محمدی افزود: با توجه به اهداف دانشگاه و نیاز تغییر و تحول در مدارس باید استراتژی‌های در نظر گرفته شده برای ترمیم عملکرد دانشگاه بازخورد داشته باشند.

وی گفت: باید بذر تحول طلبی و تعالی جویی در دانشجویان تقویت شود.

رشد 36 درصدی دانشگاه شهید رجایی در تولید مقالات

در ادامه ی این میزگرد عظمتی با بیان اینکه از میان واحدهای آموزشی کشور دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به بحث تربیت معلم توجه دارند اظهار کرد: سیر تحول دانشگاه شهید رجایی عمری برابر با انقلاب اسلامی دارد و یکی از توفیقات در طی این سالها دستیابی به سند راهبردی بوده است.

وی ادامه داد :در افق چشم انداز این سند آموزش نیروهای انسانی متعهد و متخصص با توجه به نظریه‌های دانش پردازانه و پاسخگو به نظام آموزشی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به اینکه در این دانشگاه 210 عضو هیات علمی در 9 مرکز فعالیت می کند بیان کرد: 7 هزار و پانصد دانشجو و مهارت آموز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اعلام اینکه پذیرش در دانشگاه شهید رجایی به چند طریق انجام می شود عنوان کرد: دوره‌ی چهار ساله از طریق کنکور سراسری، دوره‌ی دو ساله ویژه‌ی فرهنگیان و بدون آزمون، دوره‌ی ویژه‌ی مهارت آموزی و دوره‌ی تحصیلات تکمیلی خاص ویژه‌ی فرهنگیان از روشهای ورود به این دانشگاه محسوب می شود.

عظمتی دوره‌های بازآموزی دبیران داخل و خارج کشور را از دیگر اقدامات مورد توجه بشمار آورد و گفت: برگزاری دوره‌های بازآموزی خارج از کشور در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی افزود: در عرصه‌های بین المللی دانشگاه فعالیت‌های دیگری از قبیل برگزاری دوره‌های آموزشی با دبیران افغانستان و تاجیکستان را داشته است.

عظمتی اظهار کرد: در حوزه‌ی پژوهشی زیر‌ساخت‌های خوبی در دانشگاه وجود دارد که در این راستا در رتبه بندی‌ای که بر اساس تعداد مقالات علمی لحاظ می شود رتبه‌ 704 از لحاظ تولید علم برای دانشگاه تأیید شده است.

رئیس دانشگاه شهید رجایی از رشد 36 درصدی تولید مقالات در سال 94 خبر داد و یادآور شد: دانشگاه با مرکز استعدادهای درخشان نیز همکاری‌هایی قابل توجه داشته و در این راستا بحث جشنواره‌ی خوارزمی مطرح است.

وی ادامه داد: این جشنواره فضایی برای کشف استعدادها و خلاقیت‌های دانش آموزان است که به دلیل نبود اطلاعات کافی استقبال قابل توجهی از آن نشده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.