آبادان؛

تصویب 36 هزار و 850 روستای کشور دارای طرح هادی

36 هزار و 850 روستای کشور دارای طرح هادی مصوب هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در حاشیه سفر علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خرمشهر گفت: 36 هزار و 850 روستا بالای 20 خانوار در کشور دارای طرح هادی مصوب هستند.

محمدرضا شاملو افزود:در حال حاضر حدود 97 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور دارای طرح هادی هستند و در 40 درصد از این روستاها عملیات اجرایی بهسازی معابر در قالب طرح هادی اجرایی شد.

وی گفت: اجرای طرح هادی و بهسازی روستاها اثر بسیار خوبی در ارتقاء شرایط زیستی، کیفیت زندگی مردم، تردد و بهداشت در روستاها داشته و در ماندگاری روستائیان و مهاجرت نکردن آنها به شهرها تاثیر زیادی داشته است و گاهی اوقات نیز شاهد مهاجرت به روستاها هم بوده ایم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: عملیات اجرایی این طرح در 65روستا اجرایی شده و در سایر روستاها نیز این طرح در آینده نزدیک اجرایی می شود.

وی گفت:با هدف توسعه گردشگری در روستاها بر اساس تفاهم نامه مشترکی که بین بنیاد مسکن، وزارت کشور، دفتر توسعه روستایی دفتر ریاست جمهوری، سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی انجام شد 150 روستا به عنوان نمونه در طرح عملیات اجرایی قرار گرفتند که کار مطالعاتی نیمی از این روستاها انجام و یا در دست اقدام است.

شاملو افزود:در مجموع اجرای طرح های گردشگری در روستاها تاثیر خوبی در جذب گرشگر به این مناطق و ایجاد اشتغال در روستا و افزایش درآمد روستاییان داشته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سند دار کردن سه میلیون ملک در روستاهای سراسر کشور خبر داد و گفت:این اقدام با مشارکت سازمان اسناد و املاک صورت می پذیرد و برای سال جاری نیز صدور 180 هزار سند پیش بینی شده است.

وی افزود:از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 30 هزار ملک در روستاها سند دار شدند و امیدواریم با ادامه همکاری دو دستگاه به اهدافی که در این زمینه پیش بینی شده است برسیم.

شاملو گفت:در روستاهای آبادان و خرمشهر بر اساس تفاهم نامه مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند کار بهسازی 101 روستا در دو شهرستان در چهار مرحله در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.