اهواز؛

انجام عملیات سالیانه دريچه هاي سر ريز سد مخزنی مارون

با حضور معاونت مهندسي و بهره برداري نيروگاه و اداره ايمني، مانور دريچه هاي سرريز سدمخزني مارون پس از عمليات تعمير و بازرسي انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدير تعميرات نيروگاه مارون: بعلت عمليات بهينه سازي و رنگ آميزي دريچه هاي سرريز سد مارون در سالهاي گذشته ، پاشش گرد و خاك و ماندگاري رسوبات آب بر روي (ROD) سروموتورها و احتمال آسيب رساندن به قطعات آب بند (پكينگ) در هنگام مانور دریچه ها، ضمن برگزاري جلسات مشترك فني با حضور معاونت مهندسی و بهره برداري نيروگاه، امور تعميرات و اداره ايمني شركت مارون برنامه ريزي لازم جهت تميزكاري كامل سروموتورها، انجام بازرسي هاي لازم و مانور دريچه صورت گرفت.

عليرضا اختريان تصریح کرد: به علت وجود تجهيزات در بالاترين نقطه سد و خطرپذيري بالا در استفاده از جرثقيل و سبد حمل نفرات ، پيشنهاد شد از شركت هاي داراي صلاحيت در امر تعميرات و كار در ارتفاع به كمك طناب و تجهيزات ايمني استفاده شود .

وی افزود: پس از رسوب زدايي توسط شركت ذي صلاح و نظارت فني و ايمني مجموعه، همزمان بازرسي و  مانور بر روي دريچه سد مخزني مارون انجام شد.

اختریان، خاطر نشان كرد: باتوجه به اهميت دريچه هاي سرريز سدها در مواقع اضطراري، خروج سيلاب ها و پيش بيني پديده (ال نينو) طي سال هاي اخير در كشور ايران و اجراي سياست آمادگي و پدافند غير عامل در شركت بهره برداري از سد، نيروگاه و شبكه هاي آبياري مارون، اين مجموعه پیرو برنامه های نگهداری قبلی اقدام به انجام عمليات تميزكاري، رسوب زدايي و بازرسي هاي برنامه ريزي شده (PM) از ROD سروموتورهاي سرريز سد با در نظر گرفتن وجود تجهيزات در ارتفاع کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.