اصفهان؛

افزوده شدن سه رشته جدید به رشته های تحصیلی هنرستان های کاشان

سه رشته تحصیلی جدید شامل گردشگری، هتل داری و تربیت بدنی به رشته های تحصیلی هنرستان های این شهرستان افزوده شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیر آموزش پرورش کاشاندر گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: با هدف توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در سال تحصیلی آینده این سه رشته جدید در هنرستان های کاشان تدریس خواهد شد.
وی افزود: با توجه به گسترش بازار کار صنعت گردشگری در منطقه فرهنگی کاشان، تربیت نیروی متخصص آن نیز یک ضرورت بود که دو رشته گردشگری و هتل داری در هنرستان دخترانه ربیعی این شهر تدریس خواهد شد.
محمود خدمتی امکان جذب مستقیم دانش آموختگان این رشته در مرکزهای گردشگری و اقامتی و ادامه تحصیل در دانشکده فنی دختران کاشان از مزیت های تحصیل در رشته هتل داری و گردشگری است که باید مورد توجه دانش آموزان و اولیای آنها قرار گیرد.
خدمتی افزود: ورزش و تربیت بدنی نیز از جمله ضرورت های جامعه مدرن برای توسعه زندگی سالم و سالم پیر شدن شهروندان است که با این نگرش هنرستان غیر دولتی تربیت بدنی به صورت مستقل و با پذیرش هنرجوی پسر در این شهرستان آغاز به کار خواهد کرد.
وی تصریح کرد: از جمله سیاست های کلان نظام آموزشی توسعه مهارت های فنی و حرفه ای و مرکزهای هنرستانی به منظور پرورش نیروی کار متخصص جامعه و کاهش جمعیت دانش آموختگان جوان و جویای کار در کشور است.
به گفته مدیر آموزش و پرورش کاشان در سال جاری بیش از سه هزار دانش آموز کاشانی در 21 هنرستان این شهرستان مشغول فراگیری 62 رشته مهارتی هستند که حدود 40 درصد دانش آموزان دوره متوسطه را شامل می شوند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.