ساری،

غریق 59 تن در آبهای سه استان شمالی

شمار غرق شدگان در دریای خزر امسال به 59 تن رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جانشین فرمانده انتظامی کشور در نشست بررسی و ساماندهی طرح های دریا در استان های شمالی کشور با اشاره به اجرای حدود 105 طرح دریا امسال در استان های مازندران ، گلستان و گیلان گفت: از آغاز اجرای طرح دریا 59 نفر امسال در آب های ساحلی این استان ها غرق شدند که در مقایسه با پارسال 12 درصد کاهش یافته است.

سردار مومنی با بیان اینکه صد در صد غرق شدگان امسال در مناطق خارج از طرح دریا به شنا اقدام کردند به مردم و مسافران تاکید کرد برای بهره مندی از این موهبت الهی فقط به مناطقی بروند که در آن طرح دریا اجرا می شود و ناجیان حضور دارند.

او افزود: در مناطقی که طرح دریا در آن اجرا می شود موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی مسافران ، حفظ سلامت و بهداشت و درمان آنان نیاز مردمی است و به جدیت هم پیگیری می شود.

جانشین فرمانده انتظامی کشور به مردم یاد آور شد اماکن عمومی؛ همچون سواحل؛ ضوابط و مقررات خاص خود را دارد و با هنجارشکنان برخورد قانونی می شود.

سردار مومنی با اشاره به کشف کالاهای قاچاق به ارزش 6500 میلیارد تومان امسال در کشور که در مقایسه با پارسال 21 درصد هم افزایش یافته است گفت : قاچاقچیان مطمئن باشند بیش از آنچه سود ببرند زیان خواهند کرد.

وی از دستگاه های نظارتی و قانون گذارخواست با تلاش برای رفع خلاء های قانونی که موجب قاچاق حجمی کالاها می شود این نهاد را در مبارزه با قاچاق کالا هر چه بیشتر همراهی کنند.

وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق بویژه لباس و کیف و کفش جزء بی کیفیت ترین کالا ها هستند و مردم نباید آنها را بخرند گفت : قاچاق کالا دو نوع است یکی اینکه اصل کالا قاچاق نیست اما بصورت قاچاق وارد کشور می شود و دیگر اینکه برخی کالاها ورودشون ممنوع است و اداره اماکن بر ورود هر دو نوع این کالا نظارت دارد و با متخلفان برخورد می کند.

سردار مومنی به کاهش 16 درصدی امسال تلفات جاده ای در مقایسه با سال های قبل کرد و افزود : حتی یک کشته هم زیاد است و هم باید تلاش کنیم تلفات جاده ای را به کمترین شمار کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار