توماس دِمِزیره: افراطیون در آلمان را شدیدا محدود می کنیم

وزیر کشور آلمان گفت: حقوق اقامتی اتباع خارجه و آوارگان و حقوق شهروندی آلمانی های افراطی را به شدت محدود می کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ توماس دِمِزیره، وزیر کشور آلمان در کنفرانس خبری در برلین درباره تمهیدات دولت برای افزایش امنیت در آلمان گفت: همان طور که اطلاع دارید، طی چند روز و چند هفته گذشته شاهد حملات و سوء قصدهای وحشتناکی در آنسباخ، وورتسبورگ و همچنین مونیخ بودیم.

روزها و هفته هاست که ما در سوگ نشسته ایم. با این حال در همین مدت همواره به دنبال بدست آوردن اطلاعاتی درباره عوامل این حملات ، علل و انگیزه های اصلی آنها بوده ایم. بسیاری از شهروندان نگران وقوع حملات دیگر هستند و این نکته قابل درک است البته در جوامع آزاد هیچکس نمی تواند این تضمین را بدهد که از حمله و سوء قصد خبری نباشد.

در واقع هیچکس نمی تواند امنیت مطلق را تضمین کند اما ما باید در حد توان خود اقداماتی انجام دهیم. وظیفه و رسالت مشترک ما آن است که بر این نگرانی ها فائق آییم و سپس با احتیاط و سنجیده تصمیم گیریم و پیامدهای این اقدامات خشونت بار را در نظر بیاوریم.

وی افزود: مسلما کشور ما در مقابل عاملان خشونت از روی نفرت و با تزلزل واکنش نشان نمی دهد. با توسل به تروریسم نمی توان پیروز شد.

ما برای تامین امنیت آلمان و رفع نگرانی های مردم آلمان فقط نباید به وضع قوانین جدید متوسل شویم بلکه برعکس وقتی دقیقا به بازخوردهای اشتباه نگاه می کنیم درمی یابیم که ما اصلا به قوانین جدید در این خصوص نیازی نداریم.

وزیر کشور آلمان تاکید کرد: امنیت، جنبه ها و زوایای بسیاری دارد که از جمله می توان به جنبه های فردی، اطلاعاتی، سازمانی و تجهیزاتی، پیشگیری، همگرایی و قوانین موثر و کارآمد اشاره کرد تا از این راه برخورد شدید با مجرمان و عاملان جنایت آنهم در یک کشور به شدت قانونمدار صورت پذیرد. من امروز پیشنهادها و اقدامات متناسبی را در این بخش ارائه می کنم.

این پیشنهادها در مدت سریع منجر به افزایش امنیت در آلمان می شوند. حتی ائتلاف حزبی و شرکای سیاسی ما این پیشنهادها را منطقی و معقول شناخته اند. بنابراین هیچکس آنها را زیاده خواهی و بیش از اندازه تلقی نکرده است. نکته دیگر در این مورد به بحث های درون حزبی اختصاص دارد و این مساله نیز در جریان است.

من نیز به عنوان وزیر کشور در این مباحث شرکت می کنم تا در نهایت در دولت جمهوری فدرال و همین طور در درون ائتلاف احزاب آلمان به نتایج و اجماع برسیم. برخی از این نکات پیشنهادی، جدید هستند و برخی دیگر را من پیشتر معرفی کرده ام. من امروز پیشنهادهایی را مطرح می کنم که در خدمت تامین امنیت مردم کشورمان باشند.

مایلم در مورد اقداماتی که هنوز در دوران تصویب پارلمانی بسر می برند نیز صحبت کنم. وزیر کشور آلمان گفت: ما تمامی این نکات و پیشنهادها را فهرست کرده ایم تا نشان دهیم چه اقداماتی در مرحله وضع قوانین موفق شده اند. ما خیلی کار کردیم تا همه چیز آن چنان که ضروری است، خوب پیش بروند.

یکی از ارکان سه گانه این بسته پیشنهادی، تجهیز پرسنل و دستگاههای امنیتی است، پیشنهاد دوم در خصوص پیشگیری و همگرایی است و نکته سوم نیز برخورد شدید و با قاطعیت با عوامل خطرساز و ترویج دهنده جریان افراطی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار