کد بانو هایی که تکدی گری می کنند

با روی آوردن زنان به تکدی گری نقش آنان در خانواده و جامعه تحلیل رفته و آسیب های جبران ناپذیری را در پی دارد.

جعفر بای روان شناس و آسیب شناس خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تکدی گری پدیده ایست سازمان یافته که توسط  مافیا و سازمان های زیرزمینی اداره می شود، اظهار داشت: ما با جامعه  مهربانی روبرو هستیم که از حس ترحم به کودکان و زنان نهایت سوء استفاده انجام می گیرد و گرایش به تکدی گری را با محبت های نابه جا افزایش می دهد.

وی افزود: در پشت صحنه مدیریت و هدایت این زنان و کودکان استفاده  ابزاری از آن ها دیده  می شود که این سوء استفاده آسیب های جبران ناپذیری در پی دارد.

بای در ادامه گفت: وقتی زنان به تکدی گری  روی می آورند  عزت نفس آن ها  پایین آمده  و به تبع آن شاهد گرایش به مصرف موادمخدر و مشاغل کاذب و خارج از عرف هستیم.

وی افزود: این خانم ها در ایفای نقش زنانگی و مادری ناکام بوده و ضعیف هستند و هنگامی که زنان از نقش های مهم اجتماعی و رسالت  و تکالیف سنگین فرهنگی و حتی اقتصادی خود باز بمانند  لطافت زنانه آن ها رنگ  باخته و آن ها را در ایفای نقش هایشان ناکام می کند.

بای در پایان با بیان این مسئله که در مرحله اول باید شبکه های زیر زمینی  و  مافیایی که از این اززنان سوء استفاده می کنند را  شناسایی کنیم، تصریح کرد: ما می توانیم با آگاهی  های رسانه ای در سطح جامعه و شناخت گسترده از این آسیب ها راهکارهای لازم را به این زنان بدهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار