ضمن «غیرقانونی» خواندن الحاق کریمه به روسیه؛

موگرینی: مسکو و کی‌یف از اقدامات تنش‌آفرین پرهیز کنند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روسیه و اوکراین خواست از هر اقدامی که به تنش‌آفرینی در بحران موجود می‌افزاید، دوری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن حمایت این اتحادیه از اوکراین، خواستار آن شد تا کی‌یف و مسکو از هر اقدامی که به وخامت اوضاع منجر شود، خودداری کنند.

وی همچنین اظهار داشت با «پاولو کلیمکین،» وزیر خارجه اوکراین، تلفنی تماس گرفته و در مورد وضع موجود با وی گفت و گو کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد این اتحادیه، الحاق کریمه را به روسیه «غیرقانونی» دانسته و آن را محکوم می کند. اتحادیه از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین به طور کامل حمایت می کند.

وی در عین حال، با بیان این که حل مسالمت‌آمیز مسئله تنها راه حل ممکن برای این بحران است، اظهار داشت دو طرف باید از پرداختن به هرگونه اقدامی که به تنش جدیدی در بحران موجود بیافزاید، بپرهیزند. 

موگرینی همچنین با اشاره به بررسی بحران اوکراین در نشست سران روز چهارشنبه، خاطر نشان کرد اتحادیه اروپا به بررسی اوضاع اوکراین ادامه می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار