ایلام؛

بازگرداندن 30 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در استان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: از اواسط سال 92 تاکنون و با استفاده از روش های تامین مالی و تغییر مالکیت، 30 واحد صنعتی راکد در این استان به چرخه تولید باز گردانده شدند.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مرتضی دارایی اعلام کرد: افزون بر 92 درصد از صنایع فعال در کشور، صنایع کوچک و متوسط هستند که 45 درصد اشتغال صنعتی کشور را ایجاد کرده اند.
دارایی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت و توسعه بخش صنعت بعنوان موتور محرکه اقتصاد از مهمترین وظایف دولت ها در بخش حاکمیتی اقتصاد است و شرکت شهرک های صنعتی نیز با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت های اقتصادی در بخش صنعت و استقرار صنایع کوچک به منظور افزایش خدمات رسانی و حمایت از واحدهای صنعتی تاسیس شد.
وی با اشاره به اینکه نقش صنایع کوچک در اشتغال، تولید ملی و صادرات بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: در کشورهای پیشرفته صنعتی تعداد واحدهای کوچک و متوسط بیشتر از صنایع بزرگ است به این علت این واحدها براحتی ایجاد و انعطاف پذیرترند و براحتی هم مدیریت و یا تغییر گرایش می دهند.
دارایی به نقش صنایع کوچک و متوسط در زنجیره تولید اشاره کرد و گفت: این صنایع می توانند نقش مهمی را در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصاد ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های تولیدی در شهرک های صنعتی امتیازهای قابل توجهی برای متقاضیان ایجاد کرده است، تاکید کرد: در شهرک های صنعتی مباحثی از قبیل تملک زمین، آب و برق، جاده دسترسی و مسائلی از قبیل تغییر کاربری اراضی برای متقاضیان از قبل آماده و اجرایی شده و تنها دغدغه افراد تولید خواهد بود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام از معرفی 100 واحد تولیدی و صنعتی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید و کسب و کار خبر داد و افزود: طرح های خوبی چون کارخانه تولید ماءالشعیر، فولاد گستر آتنا، سولفات پتاسیم و ماداکتو استیل کرد با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در مرحله نصب ماشین آلات هستند که تلاش می شود برخی از آنها تا هفته دولت امسال تکمیل و به بهره برداری برسند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.