اصفهان؛

اعزام دو تیم از اصفهان به رقابتهای دراگون بوت قهرمانی بانوان کشور

دو تیم از اصفهان به نخستین رقابتهای دراگون بوت در استخر ( Paddel pool ) قهرمانی بانوان کشور اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان، این رقباتها فردا (یکشنبه ) با حضور تیمهایی از سراسر کشور به مدت یکروز در استخر مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار می شود.
فاطمه احمدى، مريم كريمى، مهسا احتشام، مريم زيدى، مهسا شاه على، مهسا محمدى، الهام يزدانى به مربیگری آزاده كارپور یکی از تیمهای اصفهان را تشکیل می دهند.
كيميا مهدويانی، سميرا صدري، مهزاد مسعودی، نازنين محمدي، مژگان مجيري، آنيا هوسپيان، ساناز شاه سنايي به مربیگری سمانه محققيان نیز تیم دیگر اصفهان برای حضور در این رقابتها هستند.
دراگون بوت (Dragon Boat) یا قایق اژدها، یکی از انجمنها و رشته های زیر مجموعه فدراسیون انجمنهای ورزشی است، این رشته ورزشی در قایق هایی با حضور 10 یا 20 پاروزن به همراه یک سکاندار و یک طبل زن انجام می شود که در مجموع در هر قایق 12 یا 22 نفر حضور دارند.
پاروزنان با هماهنگی کامل و با صدای طبل پاروهای خود را وارد آب کرده و قایق را به سمت جلو به حرکت در می آورند، طبل زن با نواختن طبل، به هماهنگی پاروزنان کمک کرده و سکاندار به وسیله سکان جهت حرکت قایق را تعیین می کند.
این قایق ها به شکل اژدها بوده و دارای سر و دم هستند، صدای طبل و تعداد زیاد شرکت کنندگان باعث می شود تا مسابقات این رشته ورزشی دارای هیجان بسیار زیادی باشد. لازم به ذکر است در یک مسیر مسابقه ای که مثلا 8 قایق در کنار هم پارو می زنند، 176 ورزشکار به طور همزمان در حال رقابت در آب هستند.
مسابقات دراگون بوت از 2500 سال پیش در جنوب چین برگزار می شده است و سابقه ای طولانی و آمیخته به سنت ها و مذاهب در شرق آسیا دارد.
در شرق آسیا بعضا قایق های دراگون بوت 60 نفره نیز وجود دارند. از سال های دهه 1970 و با دیده شدن این رشته به وسیله جهانگردان اروپایی در کشور هنگ کنگ، راه برای حضور این رشته در دیگر کشور ها هموار شد و هم اینک با رشدی بسیار سریع سراسر دنیا از کانادا و آمریکا تا سراسر اروپا و آسیای میانه و شرق آسیا و حتی استرالیا و آفریقا را در نوردیده است و می رود تا به یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی مبدل شود. هم اینک حدود 70 کشور با بیش از 70 میلیون نفر در سراسر جهان در این رشته ورزشی فعالیت می کنند.
دراگون بوت در استخر ( Paddel pool ) نیز شکل دیگری از این رشته به شمار می رود . ورزشکاران دو تیم در دو سوی قایق پارو می زنند تا با نیروی مضاعف قایق را به سمت جلو هدایت کرده و در نهایت تیم حریف را مغلوب کنند.
هر کدام از تیمها در این رشته 6 پاروزن و دو ذخیره دارند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.