جشن میلاد امام رضا (ع)، در شبکه‌های سیما

شبکه های سیما، به مناسبت ولادت ثامن الائمه امام رضا (ع) ویژه برنامه هایی تدارک دیده و پخش می‌کنند.

جشن میلاد ثامن الائمه، امام رضا (ع)، در شبکه های سیما
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه های سیما، به مناسبت ولادت ثامن الائمه امام رضا (ع) ویژه برنامه هایی تدارک دیده و پخش می کنند، از جمله این برنامه ها ارتباط زنده با مشهد مقدس و صحن مطهر حرم امام رضا (ع) در برنامه های شبکه ها می‌باشد.
 
* شبکه یک سیما 
برنامه «صبح بخیر ایران» فردا یکشنبه، همزمان با روز میلاد امام رضا (ع) ساعت 6:15 به صورت زنده پخش می‌شود.
 
در این برنامه عرفان شرقی خواننده ترانه زیارت حضور دارد و درباره امام رضا (ع) ترانه زیبایی می خواند همچنین عباس شیرخدا از دیگر مهمان های برنامه «صبح بخیر ایران» است که با صدای گرم و موسیقی زورخانه ای اشعاری را در مدح امام هشتم شیعیان قرائت می کند.
 
همچنین در برنامه فردا که با اجرای محمد نبی الهی و درباره موضوع رقابت پخش می شود، صابر قدیمی طنز پرداز حضور دارد و مطالب جالبی را برای بینندگان «صبح بخیر ایران» در قالب طنز بیان می کند .
 
برنامه «گلستان هشتم» در ایام ولادت امام هشتم شیعیان از مراسم های ویژه این ایام گزارش پخش می کند. این برنامه که به صورت لحظه لحظه با زائران امام رضا (ع) در روز میلاد آن حضرت در مشهد مقدس همراه است، گزارش های تصویری از تعویض پرچم گنبد طلای حرم امام رضا (ع)، مراسم گل آرایی ضریح مطهر، نقاره زنی، تعویض شیفت خدام حرم، مراسم راهپیمایی خدام حرم مطهر از میدان شهدا به سوی حرم و ... تهیه و پخش می کند.
 
در این برنامه که امروز و فردا بعد از اذان ظهر و قبل از خبر 19 پخش می شود، تصاویر باشکوهی از راهپیمایی خدام حرم از میدان شهدا با گل به طرف حرم پخش می شود که در طی این راهپیمایی مردم هم به کاروان خدام اضافه شده و برای پابوسی به حرم امام رضا (ع) وارد می شوند.
 
پخش زنده تصاویر هوایی از حرم مطهر رضوی و حضور پر شور مردم در صحن و سرای حرم و همچنین مراسم صفه (که جزء خوانی قران) توسط خدام و مردم در حرم مطهر است از دیگر بخش های برنامه «گلستان هشتم» است که بخش هایی از آن امروز و فردا پخش می شود.
 
برنامه «گلستان هشتم» امسال توسط شش دوربین که در بخش های مختلف صحن رضوی مستقر شده است پخش می شود و گزارش های مستندی نیز از مراسم های حرم مطهر رضوی تهیه و با تدوین همزمان در خلال برنامه برای بینندگان شبکه یک پخش می شود تا آرزومندان زیارت حرم رضوی در حال وهوای معنوی حرم مطهر قرار بگیرند و گوشه ای از شکوه حضور زایران امام هشتم را از طریق تصاویر زنده و مستقیم شاهد باشند.
 
گفتنی است علاقمندان نیز با ارسال دلنوشته های خود درباره امام رضا (ع) به شماره پیامک 30000127 ارادت خود را به این امام مهربان بیان می کنند و عباس طاهریان مجری برنامه نیز برخی از این دلنوشته ها را برای بینندگان «گلستان هشتم» قرائت می کند.
 
از دیگر برنامه های شبکه، پخش برنامه «بچه های مردم» به تهیه کنندگی مجتبی احمدی است که هم زمان با میلاد امام رضا(ع) به روی آنتن می رود.
 
برنامه «بچه های مردم» در سری جدید با تغییرات مفصلی در سبک و سیاق بخش ها، اجرا و دکور و با موضوع توجه به نیازهای نوجوانان، دغدغه های آنها و الگوسازی برای نوجوانان تهیه و پخش می شود.
 
این برنامه با اجرای محیا اسناوندی، بازی سهیل بابایی به کارگردانی حسین تورنگ، به روی آنتن می رود. رضا صادقی خواننده تیتراژ پایانی و میلاد نصرتی خواننده تیتراژ ابتدایی برنامه است.
 
همچنین «دهکده جوانی» در برنامه امروز که از ساعت 16 به مدت 50 دقیقه پخش می شود با حضور بازیگر سرشناس تلویزیون و خواننده توانای کشور و همین طور گروه الهی لیله القدر سالروز ولادت امام رضا (ع) را جشن می گیرند.  
 
این برنامه با اجرای برزو ارجمند و به کارگردانی مهرداد کمایی، در برج میلاد در حضور اقشار مختلف مردم تهیه و پخش می شود.
 
برنامه «دهکده جوانی» حال و هوایی شاد دارد و مهمانی از هنرمندان یا ورزشکاران کشور درباره موضوع برنامه با حاضرین و بینندگان صحبت می کنند.
 
* شبکه دو سیما

 
ویژه برنامه «جشن دهه کرامت» در بخش های متنوع و دیدنی تهیه شده و امروز و فردا ساعت 17:30 از شبکه دو پخش می شود.
 
همچنین برنامه «کوی محبت»، از مشهد مقدس به روی آنتن می‌رود. اقدامات آستان قدس رضوی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از مستضعفین، گزارشی از مراسم و برنامه هایی که در دهه کرامت در شهر مشهد مقدس برگزار می شود، همچنین موضوعاتی چون زیارت اولی ها، گفت و گو با تازه مسلمانان، نمونه هایی از توسل به امام رضا (ع) و کرامات ایشان و ... از جمله بخش‌های مختلف برنامه «کوی محبت» خواهد بود.
 
«کوی محبت» به تهیه کنندگی و اجرای سیدمصطفی موسوی، شنبه و یکشنبه ساعت 18:30 از شبکه دو سیما روانه آنتن می شود.
 
جُنگ ترکیبی «شیدایی» به تهیه کنندگی محمد نبهان و اجرای عبدالله روا که به مناسبت دهه کرامت از 13 تا 24 مردادماه هر شب بعد از گفتگوی ویژه خبری به روی آنتن می رود. این ویژه برنامه اهمیت جایگاه خواهری و برادری را در خانواده طراز مورد توجه قرار داده است که در شب میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
 
* شبکه سه سیما
 
به مناسبت ولادت امام رضا (ع) ويژه برنامه «چراغاني»، به تهيه‌كنندگي سعيد عباسي، امروز و فردا ساعت 17، از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
 
در اين ويژه برنامه با برگزيدگان جشنواره بين المللي امام رضا (ع) در حوزه هاي مختلف هنري و ادبي چون جشنواره هاي كتاب رضوي، مشاعره، داستان كوتاه ، فيلم كوتاه و مستند، انيميشن و نقاشي گفت‌وگو مي شود.
 
از بخش هاي ديگر برنامه داستان هاي كوتاه رضوي است كه مهران رجبي قرائت مي‌كند و همچنين بخش شعرخواني شاعران رضوي كه بر عهده صابر خراساني و حميد برقعي است. اجراي این برنامه را رسالت بوذري بر عهده دارد.
 
برنامه «سمت خدا» به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، يكشنبه 24 مرداد ماه ساعت 13:30 از مشهد الرضا به صورت زنده از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
 
برنامه «سمت خدا» فردا مصادف با ميلاد با سعادت علي بن موسي الرضا (ع)، از صحن آزادي حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمين رنجبر به بيان سيره و سجاياي اخلاقي آن امام همام مي پردازد.
 
مستند «نشاني» به تهيه كنندگي علي اهرابي نيا از دیگر برنامه های توليدی است که امروز و فردا ساعت 12:30، از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
 
اين برنامه شعار "خدا رحمت مي كند كسي را كه امر اهل بيت ما را احيا مي كند" را سر لوحه كار خود قرار داده است و با كارشناساني كه هر يك به نوعي در احياي امرالرضا  فعاليت داشته اند، در سه بخش قبل و بعد از زيارت حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) گفت‌وگو مي كنند.
 
كارشناسان برنامه مستند «نشاني» محمد رضا ورزي (كارگردان)، حجت الاسلام زماني (شاعر)، گروه سرود ره پويان ولايت، غلامحسين پيرواني (پيشكسوت فوتبال)، احد بزرگي (شاعر آئيني)، گروه سرود نورالحرم شيراز، دكتر محسن جليلي (آهنگساز)، كوروش زارعي (بازيگر)، محسن عرب خالقي (شاعر)، استاد غلامرضا سازگار (شاعر و مداح)، استاد مويد و حجت الاسلام مويد (مداح و شاعر) هستند.
 
قسمت پاياني اين مجموعه درباره واقفي است كه دارايي اش را وقف مهديه  امام زمان در هامبورگ كرده است .
 
نويسنده این مستند، سيد محمد سادات اخوي، كارگردان محمد خندان، تصوير برداران عارف رنجبر و حسن نوري، خواننده و آهنگساز تيتراژ مجيد اخشايي و شاعر آن اسحاق انور است.  
 
* شبکه پنج سیما
 
از برنامه های شبکه پنج برای روز و شب میلاد امام رضا (ع) پخش مولودی در فواصل مختلف برنامه ها است.
 
همچنین برنامه «افق هشتم» نیز با بخش های مختلفی همچون کلام رهبری، پخش تصاویر امام رضا (ع) و گزارش از زائران امام رضا ( ع) به روی آنتن می رود.
 
برنامه «شب فیروزه ای» نیز امشب و فرداشب ساعت 21 به روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. 
 
* شبکه مستند سیما  
 
شبکه مستند به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) ویژه برنامه هایی را در نظر گرفته که پخش آنها از جمعه آغاز شده است.
 
جمعه 22 مرداد مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) در 3 فروردین 1361 ساعت 17:30 پخش و شنبه 23 مرداد ساعت 8:30 بازپخش شد.
 
«همسفر» با سفر به مشهد مقدس به معرفی یکی از بخش های حرم امام رضا (ع) می پردازد. این مجموعه امشب و فردا ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و روز بعد ساعت 11:30 بازپخش می شود.
 
در روز شنبه 23 مرداد مستند «کاروان شهر بهشت» به کارگردانی علی براتی ساعت 18:30 در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار دارد و ساعت 15:45 روز یکشنبه بازپخش می شود.
 
این مستند مسیر حرکت کاروان علی ابن موسی الرضا (ع) از شهر اقلید فارس تا مشهد مقدس را به تصویر می‌کشد.
 
مجموعه «سینما حقیقت» که به پخش بهترین آثار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اختصاص دارد، مستند «راه فیروزه» ساخته مهدی اسدی را ساعت 21 روز شنبه 23 مرداد روی آنتن می برد. این مستند به سفر کاروان امام رضا (ع) به ایران می پردازد و یکشنبه ساعت ۱۰ صبح بازپخش می شود.
 
«مسافر» مستندی است که برای پخش در ساعت13:30 یکشنبه 24 مرداد در نظر گرفته شده و درباره طی کردن پیاده مسیر حرم امام رضا (ع) است.
 
مخاطبان در این مستند با محمد بهروزی نژاد زایری که از شهر بیرجند پیاده به سمت حرم امام رضا می رود همراه می شوند.
 
«سفره های بهشتی» که ساعت 18 روز ولادت امام رضا (ع) پخش می شود، به تهیه نذری توسط مهمانسرای امام رضا (ع) می پردازد.
 
«سلام بر علی پسر موسی» ساعت 19:30 روز یکشنبه ۲۴ مرداد پخش می شود. این مستند درباره چوپانی است که در مسیر راه، به زائران امام رضا (ع) خدمت می کند. چوپانی خراسانی که همه هم و غمش، خدمت به زائرانی است که با پای پیاده گام در این مسیر نهاده اند و ممکن است در طول راه، با مشکلاتی مواجه شوند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار