باقرزاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛

صاحبان قدرت با فعالیت به نفع احزاب، نقش خود را به خوبی ایفا کنند

‌عضو جبهه مردم سالاری گفت: صاحبان قدرت در کشور باید به نفع احزاب فعالیت کنند تا به عنوان رکن دموکراسی نقش خود را ایفا کند.

پ
محسن محمدباقرزاده در گفت و گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیت احزاب در کشور، گفت: کشور ما به دلیل کارکردهای سنتی قدرت، در بخش احزاب نتوانسته قوی و به گونه ای که مطالبه‌کننده توقعات واقعی مردم باشد، عمل کند.

وی در ادامه افزود: زمانی که در کشور چندین حزب وجود داشته باشد این موضوع  موجب سردرگمی بین افراد و احزاب می‌شود که در نهایت  عده‌ای کنگره برگزار می‌کنند و عده‌ای دیگر نسبت به این موضوع بی اهمیت هستند.

 باقرزاده با اشاره به اینکه نبود نظارتی جامع بر احزاب موجب می‌شود در انتخابات عده‌ای رای می‌دهند و یکسری هم حضوری نداشته باشند، ادامه داد: این موضوع  برای احزاب نقطه ضعف است و صاحبان قدرت و شخصیت‌هایی که در صحنه سیاسی کشور حضور دارند باید مسئولیت‌های خودشان را سلب کنند و  به احزاب اجازه حضور بدهند.

باقرزاده تصریح کرد: بخش دیگر مربوط به مسائل و مشکلات جامعه است که موجب شده دیگر به احزاب نگاهی وجود نداشته باشد و احزاب به تنهایی در صحنه سیاسی کشور تلاش می‌کنند که این موضوع موجب بروز ضعف‌های زیادی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: صاحبان قدرت برای احزاب وقت نمی‌گذارند تا به صورت منظم و دقیق برنامه‌ای وجود داشته باشد، همچنین آنها باید به نفع احزاب فعالیت هایی انجام دهند تا به عنوان رکن دموکراسی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار