المپیک 2016 ریو؛

فرمول مسابقات والیبال المپیک پس از پایان دور مقدماتی

رقابت‌های والیبال المپیک 2016 ریو پس از پایان مرحله مقدماتی به سبک و سیاق جدیدی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های والیبال المپیک 2016 ریو، در بخش مردان امروز روز چهارم خود را سپری خواهد کرد. پس از برگزاری این روز از مسابقات و پس از آن برگزاری روز پنجم مسابقات، تیم‌ها خود را آماده حضور در مرحله بعدی خواهند کرد. 

12 تیم حاضر در این رقابت‌ها در دو گروه 6 تیمی قرار دارند که در پایان مرحله گروهی از هر گروه 4 تیم به دور بعد صعود خواهد کرد. 

در ادوار پیشین المپیک روال برگزاری مرحله حذفی به طریقی بود که تیم های اول و چهارم و همچنین تیم‌های دوم و سوم به صورت ضربدری به مصاف هم می‌رفتند. با این حال در المپیک 2016 ریو بهن منظور جلوگیری از تبانی تیم‌ها با یکدیگر نحوه جدیدی اعمال خواهد شد.

در دوره‌های گذشته ی المپیک تیم‌های اول و چهارم هر گروه به صورت ضربدری و تیم های دوم و سوم نیز با هم برخورد می کردند اما در المپیک امسال بین تیم های دوم و سوم هر گروه قرعی کشی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است تیم‌های حاضر در رقابت‌های والیبال المپیک 2016 ریو در دو گروه A و B قرار دارند و در پایان روز پنجم ، چهره تیم‌های راه یافته به همراه رتبه نهایی آنها مشخص خواهد شد. 

در گروه A  این مسابقات 6 تیم آمریکا، ایتالیا، فرانسه، مکزیک، برزیل و کانادا قرار دارند که با توجه به پیچیدگی جدول رده بندی هنوز مشخص نیست کدام تیم ها راهی مرحله بعد شوند. تنها تیم ملی ایتالیا صعود خود را قطعی کرده است.

در گروه B  اما وضعیت ساده تری حکم فرماست جایی که تیم‌های لهستان، روسیه، کوبا، مصر ، آرژانتین و ایران قرار دارند و تا پایان روز سوم دو تیم لهستان و روسیه با کسب سه پیروزی صعود خود را قطعی کرده اما هنوز از رتبه نهایی خود مطمئن نیستند. جنگ اصلی بین 3 تیم کوبا، ایران و آرژانیتن برای صعود خواهد بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار