اصفهان؛

ضرب الاجل دامداران اصفهانی برای دریافت طلب خود

تعدادی از دامداران اصفهانی با تعیین فرصت چند روزه دریافت طلب خود را از مسئولین خواستار شدند.

ضرب العجل دامداران اصفهانی برای دریافت طلب خودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از دامداران اصفهانی در نامه ای به سرپرست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تشکر از خرید حمایتی شیر خام  دامداران تاکید کردند خرید حمایتی شیر خام از اول خرداد 95 شروع شده که روند آن به خوبی پیش نرفته و مشکلاتی را برای دامداران به وجودآورده است و دامداران پایان مردادماه95 را ضرب الاجل زمان پرداخت کامل وجه شیر تعیین کردند.

در این نامه آمده است به موقع پرداخت نشدن وجه شیر تا کنون شیرینی مصوبه اخیر را به کام دامداران تلخ و مشکلات آنان را بیش از پیش کرده است و  پیگیری های مکرر دامداران،تعاونی ها و اتحادیه ها  برای دریافت پول شیر تا کنون محقق نشده است.

در ادامه این نامه آمده است با توجه به بدهكاری های سر سام اور دامداران ناشی از دریافت نکردن قیمت معقول در فروش محصول در چند سال گذشته و فصل تولید علوفه خشبی و نیاز شدید به نقدینگی جهت خرید ، دامداران طی بیانیه ای ضمن تعیین ضرب الاجل ، خواستار دریافت مابقی وجه شیر از شروع طرح تاكنون هستند. 

پس از اعتراض مكرر دامداران وزارت جهاد كشاورزی از تاریخ ١٣٩٥/٠٣/٠١ اقدام به خرید شیر خام دامداران تحت عنوان خرید حمایتی نموده است و با فروش خامه استحصالی حدود ٣٠ درصد وجه شیر را پرداخت کرده است.

به گفته دامداران یکی از مصادیق بارز اجرای نبودن قوانین حمایتی بخش كشاورزی درج نشدن بودجه ای خاص ، جهت خرید تضمینی شیر ، در قانون بودجه سنواتی كشور است. این مطلب در شرایطی اتفاق افتاده است كه نص صریح ماده ٢٠ قانون نظام جامع دامپروری ، ناظر بر خرید تضمینی شیر است. 

بر اساس ماده ٢٠ قانون نظام جامع دامپروری مصوب١٣٨٨/٠٥/٠٧"به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی دامی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات دامی و ضرر و زیان دامداران ، دولت موظف است همه ساله خرید گوشت مرغ ، قرمز ، تخم مرغ  (خوراكی و نطفه دار ) و "شیر" را بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات كشاورزی مصوب١٣٦٨/٠٦/٢١و اصلاحات بعدی آن ، تضمین نماید."

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
احسنت