اصفهان؛

افتتاح اولین ساختمان آموزشی در شهرضا

اولین ساختمان آموزشی بزرگترین دانشگاه دولتی جنوب استان هفته دولت در شهرضا افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رییس دانشگاه دولتی شهرضا گفت : با حضور مسئولان کشوری ،استانی و شهرستانی و به همت خیران شهرضایی شهریورامسال اولین ساختمان آموزشی بزرگترین دانشگاه دولتی جنوب استان در شهرضا به بهره برداری می رسد.
به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حمیدرضا کریم زاده در بازدید از روند اجرای پروژه های ساختمانی دانشگاه شهرضا گفت: نخستین ساختمان آموزشی دانشگاه شهرضا به مساحت هزار مترمربع و با سرمایه گذاری 14 میلیارد ریال احداث و در هفته دولت افتتاح می‌شود.
کریم زاده تصریح کرد: احداث دو بخش الحاقی به ساختمان آموزشی دانشگاه به مساحت 3 هزار متر مربع و اولین ساختمان خیر ساز دانشگاه به مساحت 2 هزار و 400 متر مربع نیز آغاز شد.
وی افزود: طرح ونقشه ساختمان جدید دانشگاه شهرضا با ظرفیت ۱۰ هزار دانشجو در زمینی به مساحت ۲۰۵ هکتار و در کیلومتر ۲۰ جاده شهرضا اصفهان درحال احداث است.
رئیس دانشگاه دولتی شهرضا اظهار داشت: سرانه در نظر گرفته شده از ساختمان جدید برای هر دانشجو 200 متر مربع است.
کریم زاده گفت: 628 دانشجو در 6 رشته و 8 گرایش در مقاطع کارشناسی پیوسته وناپیوسته در دانشگاه دولتی شهرضا در حال تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تعداد دانشجویان این دانشگاه مهر ماه امسال به هزار نفر افزایش یابد.
رییس دانشگاه دولتی شهرضا از جذب 20 نفر اعضای هیات علمی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: در صورت موافقت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مراحل گزینش، جذب و استخدام اعضاء غیر هیات علمی این مرکز نیز انجام خواهد شد.
کریم زاده گفت: تا کنون 160 نفر از دانشگاه دولتی شهرضا فارغ التحصیل شده و 34 نفر در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند.
وی تصریح کرد: دانشگاه دولتی شهرضا دارای 3 ساختمان آموزشی پژوهشی و 2 خوابگاه دانشجویی بوده که 30 درصد از دانشجویان این خوابگاه ها، غیر بومی و 70 درصد آنها بومی استانی هستند.
رئیس دانشگاه دولتی شهرضا افزود: آزمایشگاه های ماشین های الکتریکی، مدار منطقی، کنترل صنعتی، الکترونیک صنعتی، مدار واسط، سیستم های کنترل خطی، مکانیک سیالات، خواص مکانیکی، ترمودینامیک، فیزیک 1 و 2، سایت های کامپیوتری، نقشه برداری و کارگاه جوشکاری از جمله آزمایشگاه ها و کارگاه های فعال دانشگاه دولتی شهرضا هستند.
کریم زاده اظهار داشت: تا کنون هفت انجمن علمی بازی های رایانه ای، ریاضی،IEEE، رباتیک، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر در این دانشگاه تشکیل شده است.
وی با اشاره به کسب رتبه ها و مقامات فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه شهرضا گفت: کسب رتبه اول جشنواره کشوری دانشجوی بازی ساز دربخش های فنی هنری وگیم پلی، برگزیده شدن بازی هلیوم ارائه شده توسط این مرکز به عنوان بازی سال کشور، کسب مدال برنز در مسابقات کشتی المپیاد کشور، کسب مدال طلا و برنز در مسابقات کشتی انتخابی المپیاد منطقه ای و کسب مدال برنز در مسابقات تکواندو انتخابی المپیاد دانشجویی منطقه ای از جمله فعالیت های فرهنگی و ورزشی دانشجویان این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه دولتی شهرضا تصریح کرد: شعار دانشگاه شهرضا در راستای رسیدن به اهداف علمی و فرهنگی خود، "با همت و خود باوری، در مسیر دانش و فناوری" است.
کریم زاده افزود: ایجاد موقعیت ممتاز علمی و پژوهشی در منطقه جنوب اصفهان؛ ایجاد و توسعه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ، مهندسی مکانیک و انرژی ، فناوری های نوین ، علوم انسانی ، علوم نوین کشاورزی و منابع طبیعی؛ آموزش بر پایه کارآفرینی و ایجاد روحیه خودباوری؛ رفع نیازهای صنایع داخلی و پیشبرد علمی در سطح بین المللی و بنیانگذاری شهرک های فناوری و کارآفرینی دانش بنیان از فعالیت های در دستور کار دانشگاه دولتی شهرضا است.
وی اظهار داشت: علاوه بر این اقدامات، برای اولین بار در سطح کشور، سایت مدیریت فرهنگی دانشگاه به صورت پایلوت در دانشگاه شهرضا ایجادشده که پس از به نتیجه رسیدن، به سایر دانشگاه‌ها نیز ابلاغ می‌شود.
رئیس دانشگاه دولتی شهرضا گفت: وظایف دانشگاه‌ها در چند مأموریت خلاصه شده که مأموریت‌های آموزشی، مأموریت‌های پژوهشی و نیز مأموریت‌های اقتصادی محور این وظایف است.
کریم زاده با اشاره به رشد بودجه تخصیص یافته توسط وزارت علوم در سال گذشته، تصریح کرد: امسال این مبلغ از ۵ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده که هنوز ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کمبود اعتبار برای دانشگاه‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت 3 نشریه در این دانشگاه، افزود: تمام اقدامات لازم برای ایجاد امکانات و اقدامات فرهنگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه شهرضا نیز وجود دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.