اراک؛

احداث پتروشیمی در خمین عملیاتی شد

عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی خمین که به دلیل اخذ نشدن مجوز زیست محیطی مسکوت مانده بود از سر گرفته شد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون به دلیل اخذ نشدن مجوز زیست محیطی، در اجرای عملیات ساخت طرح بزرگ پتروشیمی خمین وقفه ای ایجاد شده بود که این موضوع رفع و عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی از سرگرفته شده است.
رضایی افزود: عملیات اجرایی پتروشیمی خمین در زمینی به مساحت 300 هکتار در 30 کیلومتری خمین در روستای استهلک در 10 سال گذشته در دست پیگیری بوده که در دولت یازدهم با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی تعیین تکلیف شد.
وی ادامه داد : تجهیزات و امکانات پتروشیمی خمین به عنوان بزرگترین طرح صنعتی این شهرستان در شرایط پسا تحریم وارد سایت کارگاهی شهرک صنعتی خمین شده است.
رضایی افزود: برای تامین ماشین آلات و تجهیزات این طرح بزرگ، افزون بر چهار هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه این مجتمع پتروشیمی 800 هزار تن پلی پروپیلن است که تولید اولیه آن 300 هزار تن در سال برآورد شده است.
وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده خوراک پتروشیمی خمین از پالایشگاه های شازند و اصفهان تامین می شود و پلی پروپیلن، الیاف، مواد اولیه قطعات خودرو، کیسه های پلاستیکی، موکت، فرش ماشینی از جمله تولیدات این مجتمع است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، خمین ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
ایجاد درختکاری در اطراف پتروشیمی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
باید مساله تامین آب پتروشیمی به دقت حل شود, در غیر اینصورت مثل پتروشیمی شازند به خشکاندن چاه های آب عمیق کشاورزی منجر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
پذیره نویسی سهام پتروشیمی در بورس