تبریز؛

بهره‌برداری از 5 هزار و 700 تخت بیمارستانی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال 5 هزار و 700 تخت در قالب 40 بیمارستان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیزاده در بازدید از بیمارستان 160 تختخوابی سینای مراغه، با بیان اینکه تا پایان سال 5 هزار و 700 تخت در قالب 40 بیمارستان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بهره‌برداری از این تعداد تخت بیمارستانی در کشور رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 100 بیمارستان با 24 هزار تخت در حال ساخت است اضافه کرد: همزمان با هفته دولت پنج بیمارستان با 570 تخت در استان‌های آذربایجانغربی‌، تهران، گلستان و کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اعتبار اختصاص یافته به بیمارستان‌های در دست ساخت کشور را 10 هزار میلیارد ریال اعلام و افزود: امسال 30 درصد از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار یک درصد ارزش افزوده مالیاتی به تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام اختصاص یافته است.

وی در بازدید از مرکز آموزشی درمانی سینای مراغه افزود: این بیمارستان با 160 تخت متناسب با استاندارد های روز دنیا ساخته می‌شود.
 
فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز گفت: مرکز آموزشی درمانی مراغه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تخصیص اعتبار امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

ظفر محمدی اعتبار مورد نیاز برای این طرح را 150 میلیارد ریال اعلام و افزود: تاکنون برای این طرح حدود 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی، با بیان اینکه شهر مراغه با داشتن دو بیمارستان 240 تخت بیمارستانی دارد، افزود: با بهره‌برداری از این مرکز آموزشی درمانی تعداد تخت های بیمارستانی مراغه به 400 افزایش می‌یابد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مراغه دومین قطب درمانی در آذربایجان‌شرقی است و 30 درصد تخت‌های بیمارستانی این شهرستان مورد استفاده شهرستان‌های همجوار است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.