در آینده نزدیک پروژه های مختلف در رشد کشاورزی ولایت فراه ایجاد می شود

وزارعت زراعت، مالداری و آبیاری اعلام کرد به همکاری موسسه NHLP برای توسعه و سهولت های بیشتر باغداران و کشاورزان در ولایت فراه پروژه های مختلف را روی دست دارد.

در آینده نزدیک پروژه های مختلف در رشد کشاورزی ولایت فراه ایجاد می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالقدیر جواد معاون این وزارت، رییس موسسه NHLP و غلام حضرت مشاور وزیر زراعت و مالداری در سفر شان به ولایت فراه با مقامات این ولایت دیدار و روی موضوعات مختلف به ویژه مشکلات و پیشنهادات کشاورزی بحث و گفتگو کرده اند.

در همین حال محمد ناصر مهری، سخنگوی والی ولایت فراه به خبرگزاری بخدی گفت که پس از ۸ سال این نخستین سفر هیئت بلند پایه وزارت زراعت، مالداری و آبیاری به ولایت فراه است.

آقای ناصر همچنان گفت که در این دیدار محمد آصف ننگ، والی فراه ضمن قدردانی از هیئت بازدید کننده این وزارت گفت که دهقانان و باغداران در این ولایت به مشکلات زیادی روبرو هستند.

دراین دیدار آقای ننگ به معاون وزارعت زراعت پیشنهاد ایجاد بانک انکشافی زراعتی در ولایت فراه را داده است.

همچنان دو طرف روی موضوعات مختلف چون وضع تعرفه های حمایوی بالای محصولاتی رقابتی، توزیع و اختصاص زمین برای پروژه های بزرگ سکتور خصوصی و اعمار سردخانه ها و گدام ها برای میوه جات و غله جات بحث و تبادل نظر کرده اند.

گفته می شود بحث ها روی همکاری در ترویج عسل داری، فارم داری، مرغ داری به خصوص به خانم ها به مقصد تقویه اقتصاد خانوادگی نیز شده است.

عبدالقدیر جواد، معاون وزارت زراعت، مالداری و آبیاری و هیئت همراه شان وعده سپرده اند که برای رشد و توسعه کشاوزی و پیشنهادات و مشکلات کشاورزان در این ولایت با تمام امکانات تلاش می کنند.

او همچنان گفت که به زودی این وزارت پروژه های مختلف را در راستای همکاری های دوام دار با کشاورزان و باغداران در این ولایت تطبیق می کند.

این در حالی است که شماری زیادی از شهروندان افغانستان مصروف کشاورزی بوده و مصارف زندگی شان را از همین طریق به دست می آورند.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، کشاورزی ، فراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.