کرمان؛

برندسازی فیروزه شهربابک حیاتی است

فرماندار شهربابک گفت: معادن فیروزه یکی از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه اقتصاد مقاومتی در شهرستان است و کارگاه‌های سنگ‌تراشی در این زمینه محوریتی قابل‌توجه دارند.

برندسازی فیروه شهربابک حیاتی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا شریفی افزود: ما ادعای رقابت در خصوص میزان و کیفیت فیروزه داریم و باید در این خصوص برند سازی کنیم.

وی تصریح کرد: خام فروشی سنگ‌های فیروزه یکی از مشکلات عمده کارگاه‌های سنگ‌تراشی در شهرستان است و باید با برنامه‌ریزی از صادرات سنگ خام شهربابک به شهرهای دیگر جدا خودداری کنیم.


فرماندار شهربابک افزود: در کنار اقداماتی که ما انجام می‌دهیم باید فرهنگ‌سازی لازم بین مردم انجام شود تا سنگ‌های فیروزه در کارگاه های شهرستان به کار گرفته شود.

وی از فعالیت ۹ کارگاه فیروزه در شهرستان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون فیروزه شهربابک به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود و این نشان از کیفیت بسیار مطلوب فیروزه شهربابک دارد.

وی گفت: باید فیروزه شهربابک هویتی مستقل از سایر شهرها داشته باشد زیرا عملاً فیروزه شهربابک از نیشابور باکیفیت‌تر است و باید این صنعت ساماندهی شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار