مشهد؛

نواخته شدن صدای بوق خط 2 قطار شهری مشهد، دربهار 96

خط 2 قطار شهری مشهد حدفاصل انتهای طبرسی تا شهدا دربهار 96 به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد درجمع اصحاب رسانه ، از تکمیل و راه اندازی خط 2 قطار شهری مشهد، حدفاصل انتهای طبرسی تا شهدا خبر دادگفت : خط 3 قطار شهرهم به طول، 800 متر از حفاری تونل پیش رفته که با اتمام TBM آن، به خط 1 و 2 متصل و به حرم رضوی وصل می شود.

سید جلال فیاضی امروز حمل ونقل مطمئن، روان، ایمن و پاک را از نگاه آرمانی این حوزه معرفی کرد و افزود: در این راستا دولت یازدهم به تعهداتی که داده بود در حوزه قطار شهری محقق کرده و 50 درصد اصل و سود اوراق مشارکت را به خط دوم قطارشهری مشهد اختصاص داده است .

عضو شورای اسلامی شهر مشهدگفت: از مهمترین و بهترین شبکه های حمل و نقل درون شهری خطوط ریلی است و تاکنون 15 واگن این پروژه آماده و تا آذر امسال 85 واگن دیگر وارد می شود.

فیاضی با اشاره به اهمیت مشهد 2017 افزود: در این خصوص تاکنون به 300 راننده تاکسی، زبان انگلیسی یا عربی آموزش داده شده و هزار راننده نیز در برنامه آموزش زبان قرار دارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سامانه دوچرخه 20004849 مشهد 17 هزار 774نفر ثبت نام کرده اند ولی بطور میانگین روزانه بیش از 700 نفر از دوچرخه استفاده می کنند.

فیاضی با اشاره به فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و کاهش استقبال مردم از این وسیله گفت: میزان تراکنش اتوبوسهای مشهد در سال 1394 نسبت به سال گذشته 2/7 درصد کاهش پیدا کرده و این در حالی است متوسط تراکنش هر اتوبوس700 نفر روزانه است ولی خطوطی که از 150 مسافر کمتری داشته باشد به وسیله نقلیه مینی بوس تغییر پیدا می کند.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به گسترش خطوط ویژه اتوبوس به 100 کیلومتر، ادامه داد: از مجموع دو هزار و 222 کیلومتر خطوط اتوبوسرانی شهر مشهد هم اکنون 16 کیلومتر به مسیر ویژه اتوبوس اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: عمر متوسط هر تاکسی 7 سال است و تاکسیرانی مشهد 12 هزار و 200 دستگاه تاکسی دارد، برای رفع تاکسی های فرسوده، وام با سود 16 درصد به رانندگان داده می شود که پنج درصد سود وام را شهرداری پرداخت می کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: سه هزار نفر در طرح اسقاط تاکسی فرسوده ثبت نام و از این تعداد هزار و 800 نفر تشکیل پرونده داده و 900 نفر برای تکمیل پرونده اقدام کرده اند، از این تعداد 600 تاکسی اسقاط شده و 280 تاکسی تحویل افراد شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.