اهواز؛

لزوم تهیه برنامه تسهیل فضای شهری برای معلولان

استاندار خوزستان گفت: شهرداری اهواز باید برای تسهیل فضای شهری معلولان و جانبازان در پیاده روها و خیابان ها برنامه ریزی اساسی انجام دهد.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر غلامرضا شریعتی در نشست پیگیری مناسب سازی محیط برای معلولان استان در سالن استانداری خوزستان اظهار کرد: شهرداری فعلا باید یک برنامه ریزی یک ساله را برای شهر اهواز انجام دهد به صورتی که در یک یا دو سال آینده، این شهر توسعه یافته و الگوی رعایت اصول شهروندی باشد.

وی افزود: رعایت اصول مناسب سازی محیط شهری برای معلولان از شاخص های توسعه یافتگی یک جامعه شهری است در غیر این صورت نشان از توسعه نیافتگی است.

شریعتی تصریح کرد: در برخی از کشورهای پیشرفته تنها به دلیل انسانیت و رعایت حقوق شهروندی، امکانات زیادی برای معلولان فراهم شده و به عنوان مثال محل ویژه در اتوبوس ها و یا محل پارک ویژه آنها در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: نباید ارزش دادن به شهیدان و جانبازان فقط در شعار باشد بلکه باید در عمل امکانات لازم را برای آنها فراهم کنیم که در این زمینه نقش اول را شهرداری ها دارند.

وی با اشاره به اینکه جانبازان حق زیادی به گردن ما دارند ادامه داد: باید شرایط ویژه ای برای آنها فراهم و مرکز جانبازان نیز تجهیز شود.

شریعتی گفت: اگر تاکنون مناسب سازی فضای شهری برای معلولان و جانبازان بخوبی انجام نشده نشان دهنده این است که ما حقی برای جانبازان و معلولان قائل نیستیم چون باید حداقل های زندگی در جامعه را برای آنها فراهم می کردیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: سازمان ها و اداره های دولتی نیز باید برنامه ریزی کرده و شرایط لازم را برای آنها فراهم کنند تا به راحتی برای انجام کارهای خود در اداره ها تردد کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.