تخلفی در جذب نیرو از طریق ماده 28 صورت نگرفته است/ پیشنهاد ارائه سیم کارت نوجوان

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از اجرای قانونی ماده 28 برای جذب نیرو در آموزش و پرورش و پیشنهاد ارائه توزیع سیم کارت نوجوان پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در حاشیه همایش آموزشی نمایندگان نهاد‌های مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران در خصوص ضوابط قانونی مربوط به جذب نیرو از طریق ماده 28 گفت: بر اساس مفادی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان رسیده این دانشگاه باید تنها مرجع جذب معلم باشد.

وی با اشاره به اینکه در مواردی شرایط و اقتضای زمانی از جمله فشار‌های معلمان موجب شده تا مجرای ورود از راه‌های مختلفی باشد، اظهار داشت: در صدد هستیم تا بر اساس مفاد اساسنامه با اولویت بیستم طی 4 سال به تربیت تخصصی معلم در دانشگاه فرهنگیان بپردازیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: گاهی اضطرار و اقتضای زمانی ایجاد می‌کند تا با تشخیص دانشگاه و آموزش و پرورش؛ جذب نیرو از بیرون و مبتنی بر دوره‌های آموزشی یک ساله انجام شود که البته برای مدت زمان دوره‌های آموزشی در نظر داریم تا آموزش‌هایی دو ساله در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اگر فارغ‌التحصیل سایر رشته‌ها با شرایط و شاخص‌های متناسب با آموزش و پرورش را هم‌خوانی داشته باشد و دانش علمی و تخصصی را کسب کرده باشد مهارت‌های علمی در مدت زمانی کوتاه قابل اجرا است.

نوید ادهم در پاسخ به این سوال که ماده 28 در حال جذب رشته‌هایی است که دانشگاه فرهنگیان امکان ارائه آن‌ها را دارد و مطابق با اساسنامه این مسئله تخلف محسوب می‌شود، گفت: علاوه بر نیاز آموزش و پرورش مسئله زمان نیز مطرح است با وجود اینکه دانشگاه‌ فرهنگیان می‌تواند رشته محل‌هایی را ایجاد کند اما به دلیل اضطرار زمانی اکنون امکان دسترسی به این رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد لذا با توافق میان آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان افراد واجد‌الشرایط به کار گرفته می‌شوند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ماده 28 جزو موارد اصلی تأمین نیروی انسانی محسوب نمی‌شود و با اصل بودن این ماده مخالف هستیم، یادآور شد: همانطور که مشخص است آموزش معلمان تحصیل‌کرده در رشته‌های دیگر در بند 28 و آخر اساسنامه ایجاد شده و همین مسئله نشان از فرعی بودن آن دارد در واقع این ماده زمانی به کار گرفته می‌شود که نیاز به نیروی انسانی در زمان اضطراری احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌هایی برای ورود به دانشگاه و همچنین خروج از آن و اشتغال در عرصه معلمی وجود دارد، اظهار کرد: اگر در طول مدت تحصیلی این شاخص‌های اخلاقی خدشه‌دار شود اجازه ورود به عرصه معلمی به افراد داده نمی‌شود.

نوید ادهم در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پیشنهادی مبنی بر توزیع سیم کارت نوجوان خبر داد و گفت: البته این مسئله هنوز مصوب نشده و در حد پیشنهاد است.

وی با بیان اینکه چنین سیم‌کارت‌هایی دسترسی بی حد و مرز شبکه‌های مختلف اجتماعی را کنترل می‌کند، گفت: از این طریق کاربر نمی‌تواند به هر سایت اینترنتی دسترسی پیدا کند البته هنوز این برنامه به مرحله اجرایی نرسیده است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.