شیراز؛

شیراز تنها مرکز تخصصی درمان اندومتریوز درکشور

برای نخستین بار در کشور تیم پزشکی بیمارستان مادر و کودک شیراز موفق به انجام عمل اندومتریوز پیشرفته با روش لاپراسکوپی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس بخش لاپراسکوپی زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماری اندومتریوز بیماری نسبتا شایع در بین زنان است که با دوعلامت اصلی دردهای شدید لگنی و ناباروری بروز می کند.
دکتر البرزی با بیان اینکه تمامی مراحل جراحی از طریق لاپراسکوپی بدون هیچ برش بالای یک سانت در بدن انجام می شود افزود: تسریع در بهبودی، باز نکردن شکم و ایجاد زخم و کاهش عوارض پس از جراحی از عمده مزایای این شیوه درمان است.
وی ادامه داد: در این جراحی بیمار با مشکل اندومتریوز روده بزرگ مراجعه کرده بود که پس ازانجام آزمایش و تشخیص بیماری جراحی وی باموفقیت انجام شد.
رییس بخش لاپراسکوپی زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تمامی تحقیقات این مرکز در مجلات علمی معتبر دنیا و اندوسکوپی آمریکا به چاپ رسیده است و پزشکان شیراز در کنگره های جهانی به حضور فعال دارند تصریح کرد: باتوجه به موفقیت های شیراز در درمان این بیماری ششمین کنگره آسیایی اندومترویوز با حضور تمام اعضای انجمن آسیایی اندومتریوز و با پشتیبانی انجمن اندومتریوز دنیا سال آینده در شیراز برگزار می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار