زاهدان؛

مدارس سیستان و بلوچستان مروج سلامت هستند

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همه مدارس استان مروج سلامت هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛نخعی در جلسه کمیته راهبردی مروج سلامت استان گفت: رعایت الگوهای سالم زندگی، تغذیه صحیح، تنفس و تحرک مناسب از معیارهای مدارس با نشاط و پویا هستند.

وی با اشاره به تعریف متناسب با ظرفیت و امکانات موجود هر منطقه و شرایط خاص آن، تصریح کرد: مهمترین مشکل حوزه سلامت عدم آگاهی و عدم رعایت عادات اولیه بهداشتی از سوی افراد جامعه است.
وی افزود: آسیب شناسی بسیاری از رفتارها و عملکرد دانش آموزان در تنظیم ساعات برنامه روزانه می تواند کمک شایانی به ارتقا سطح سلامت آنان کند.
نخعی سعادت و سلامت  دانش آموزان را دو رکن اساسی و هدف اصلی تعلیم و تربیت دانست و خاطر نشان کرد: دانش آموزان در حقیقت سفیران سلامت در خانواده ها هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر تغییر نگاه و نگرش مدیران مدارس به موضوع سلامت دانش آموزان اظهار داشت: آموزش مدیران با ارائه محتوا و مشاهده نتیجه از ضروریات ارتقا سطح سلامت دانش آموزان در مدارس است.
وی از معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل خواست تا با هماهنگی معاون پژوهش و برنامه ریزی، سلسله آموزشهایی مختص مدیران مدارس پیش بینی کرده و بر اساس الگوی سازمان یادگیرنده اقدام نمایند.
انتهای پیام/گ

برچسب ها: مدارس ، مروج ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار