سمنان؛

جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی نفرات برتر پایان یافت

اختتامیه جشنواره فرهنگ رضوی با معرفی نفرات برتر در سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،در این مراسم از یک برگزیده کشوری، 23 نفر از برگزیدگان در بخش فردی استانی و یک نفر در بخش خانوادگی استانی تجلیل شد.

علیرضا شاه حسینی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در این آیین از شرکت بیش از سه هزار و 500 نفر در این جشنواره خبر دادو گفت : از این تعداد یک هزار و 740 نفر در بخش الکترونیکی و یا هزار و 805 نفر در بخش مکتوب مسابقه کتابخوانی شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنانافزود: از این تعداد هزار و 55 نفر در بخش نوجوان، 700 نفر در بخش کودکان، هزار و 332 نفر در بخش بزرگسال و 456 نفر در قالب 150 خانواده شرکت کردند.

شاه حسینی ادامه داد : در این جشنواره کتاب های دوست مهربان کبوترها ویژه کودکان، اعترافات غلامان برای رده سنی نوجوانان و امام علی بن موسی الرضا(ع) ویژه بزرگسالان به عنوان منابع مسابقه کتابخوانی رضوی انتخاب و به صورت الکترونیکی و مکتوب ارائه شد.

وی با اشاره به شرکت بیش از 250 هزار نفر در کشور در جشنواره کتابخوانی رضوی، خاطرنشان کرد : این آمار نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی در بین مردم جامعه و ارادت و دلدادگی آنان به مکتب نورانی رضوی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان افزود: مشارکت گسترده مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی و استقبال چشمگیر آنان از این جشنواره نشان می دهد که اگر کتابی به خوبی معرفی و در دسترس مردم قرار گیرد با اقبال عمومی قرار می گیرد.
وی ادامه داد : برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای خانواده ها با موضوع ترویج سبک زندگی رضوی نیز از دیگر بخش های این جشنواره بود.

این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی،گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با امام رضا (ع) و شناسایی، معرفی و گرامی داشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.