قزوین؛

مصرف 561 میلیون متر مکعب آب غیرمجاز در بخش کشاورزی

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مصرف 561 میلیون متر مکعب آب غیرمجاز در بخش کشاورزی قزوین خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛محمدحسین عطایی افزود: میزان مصرف کنونی از منابع آب مجاز استان در بخش کشاورزی یک میلیارد و 815 میلیون متر مکعب است.

وی میزان آب استحصالی استان در بخش کشاورزی را دو میلیارد و 376 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت :  از این میزان، حجم استحصالی باغ ها 582 میلیون متر مکعب است.

عطایی اجرای سیستم آبیاری نوین برای کاهش مصرف آب حوزه کشاورزی را بسیار موثر دانست و یادآور شد: هم اکنون بیش از 35هزار هکتار از اراضی استان قزوین به این نوع سامانه مجهز است.

به گفته وی، 234 هزار و 880 هکتار از اراضی کشاورزی استان مستعد اجرای طرح آبیاری تحت فشار بوده که با اجرای سیستم آبیاری نوین، میزان آب قابل صرفه جویی به یک میلیارد و 89 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وی ادامه داد: نیاز آب بخش کشاورزی استان با ترکیب کنونی و با روش آبیاری سطحی دو میلیارد و 618 میلیون متر مکعب است که با در نظر گرفتن 35 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش آبیاری نوین، نیاز موجود به دو میلیارد و 441 میلیون متر مکعب می رسد.

عطایی اجرای سیستم آبیاری نوین، مدیریت و افزایش کارآیی مصرف آب و نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های آب را از جمله راهکارهای مصرف بهینه از منابع آب حوزه کشاورزی اعلام و یادآور شد: رعایت الگوی کشت نیز یکی دیگر از راه های مصرف بهینه آب کشاورزی در کشور مطرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار