نشنال اینترست گزارش داد:

داعش در برابر القاعده؛ رویارویی برندهای تروریستی

یک نشریه آمریکایی تقابل میان القاعده و داعش را رویارویی برندهای تروریستی خواند.

داعش در برابر القاعده؛ رویارویی برندهای تروریستی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی نشنال اینترست با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سلسله حملات تروریستی در شهرها و مناطق مختلف اروپا از جمله نیس، وورتسبورگ، آنسباخ، نُرماندی و شارلروآ باعث شده ساکنان قاره سبز امسال یکی از خونین‌ترین تابستان‌ها را سپری کنند. به نظر می‌رسد طراحان اینگونه اقدامات تروریستی در اروپا بیشتر به صورت انفرادی عمل می‌کنند. شمار قربانیان هر یک از حملات اخیر -به استثنای حادثه تروریستی نیس- در این قاره نیز پایین بوده است. 

نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید: تعداد حملات تروریستی، تنوع روش‌های به کار رفته که در کل شیوه‌هایی ابتدایی و نه‌چندان پیشرفته هستند و همچنین نبود ارتباط مستحکم میان عاملان این حملات و سرکرده‌های داعش در عراق و سوریه از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های میان القاعده و این گروه تروریستی است. 

در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد راهبرد داعش در صدور تروریسم خرده‌فروشی در سطح کلان باشد. این در حالی است که القاعده تلاش می‌کند جایگاه خود را به عنوان برند تروریستی لوکس حفظ کند. گروه تروریستی داعش برخلاف القاعده -چه در طرح‌ریزی حملات و چه در جذب عناصر جدید- به کمیت بیشتر از کیفیت اهمیت می‌دهد. این گروه تروریستی بوسیله تبلیغات گسترده در شبکه‌های اینترنتی و چاپ نشریات به پوشش اخبار مرتبط با جنایت‌های خود و همچنین جذب عناصر جدید اقدام می‌کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار