اتحادیه اروپا: به سخنان روسیه درباره رخدادهای شرق اوکراین اعتماد نداریم

رئیس شورای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که با پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین در باره غیرقابل اعتماد بودن روایت روسیه از رخدادهای شرق اوکراین، اتفاق نظر دارد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، دونالد تاسک افزود که پس از اعلام حمایت فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هفته گذشته از اوکراین و در پی طرح اتهام مسکو به کیف درباره تهاجم تروریستی به شبه جزیره کریمه با پروشنکو تماس تلفنی گرفته است.

وی گفت: من با پروشنکو تماس گرفتم و ما ارزیابی مشترکی از وضع کریمه و دونباس داریم و سخنان روسیه در باره حوادث این مناطق، قابل اعتماد نیست.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز روز سه شنبه پس از تماس های تلفنی با پروشنکو و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، نسبت به اوج گیری درگیری های اوکراین، هشدار داد.

اتحادیه اروپا مرکب از 28 کشور بارها از تلاش ها برای پایان دادن به درگیری میان شورشیان متمایل به روسیه و نیروهای دولتی اوکراین در شرق این کشور که از اوایل سال 2014 به این سو، حدود 9 هزار و 600 قربانی گرفته، حمایت کرده است.

روسیه در مارس 2014 کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تأکید می کند که هیچگاه آن را پس نخواهد داد.

پوتین اوایل هفته گذشته سازمان های اطلاعاتی اوکراین را به حمله به کریمه و تشدید درگیری در مناطق دونباس و لوگانسک در شرق این کشور، متهم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
جهنم!!
آخرین اخبار