قزوین؛

زندگی دکمه بازگشت ندارد

درگیری پس از سوانح رانندگی ، اتفاقی که این روزها در حال زیاد شدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ تقریبا همه انسانها در طول عمرشان حداقل یک بار آرزو کرده اند که با سفر به گذشته بتوانند اشتباه خود را جبران کنند.

زندگی دکمه بازگشت ندارد

اما به قول قدیمی ها آب رفته به جوی باز نمی گردد و انسانها مجبورند در لحظه تصمیم درست بگیرند. 

مثلا تصادف رانندگی یک سهل انگاری و اتفاق غیر عمد است اما درگیری که در برخی موارد بعد از آن رخ می دهد ناشی از عدم کنترل خشم و تصمیم لحظه ای است که میتواند پیامد هایی به مراتب بدتر از خود تصادف داشته باشد.

سرهنگ فراهانی فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان در این باره میگوید:در برخی موارد تماس با پلیس وقتی ماموران در صحنه حاضر میشوند با درگیری‌هایی مواجه هستند که منشأ اولیه آن تصادف است.

زندگی دکمه بازگشت ندارد

حالا با توجه به اینکه درگیری های بعد از تصادف  معمولا بعد از سوانح درون شهری اتفاق می افتد خسارت چندانی متوجه طرفین نخواهد بود اما به گفته رییس دادگستری شهرستان تاکستان عده ای با استفاده از الفاظ رکیک و ایراد ضرب و جرح خود را در معرض جرایمی با مجازات سنگین قرار می دهند.

بگفته ی تقی پور ، قانون گذار در مواد 608 و 614 قانون مجازات اسلامی برای اینگونه جرایم مجازاتهایی چون حبس های بلند مدت ،جزای نقدی و شلاق در نظر گرفته است.

وی افزود: اگرچه آمار دقیقی از تعداد پرونده های درگیری بعد از تصادف رانندگی وجود ندارد اما حتی اگر یک نفر هم در این درگیری ها جان خود را از دست بدهد و یا حتی میزان جراحتش شدید باشد زندگی چند خانواده تحت شعاع قرار می گیرد. 

اگر چه بیمه خسارت ناشی از تصادفات رانندگی را پرداخت میکنه اما در این بین کسانی هم هستند که با کنترل نکردن خشم خود ، در حال حاضر با چشیدن طعم تلخ زندان تاوان اشتباهشان را می دهند. 

فریبرز یکی از این افرادی است که به دلیل درگیری بعد از تصادف و ضربه ای که با قفل فرمان به سر طرف مقابل وارد کرده دو سالی است که عمر خود را پشت میله های زندان میگذراند.

زندگی دکمه بازگشت ندارد

او میگوید :لحظه‌ای که تصادف کردم هر دو خودرو خسارت چندانی ندید اما با توجه به اینکه هردو طرف مقابل را مقصر میدانستیم شروع به درگیری لفظی و بعد فیزیکی کردیم و نتیجه آن دوری من از کانون خانواده و حبس در پشت میله‌های زندان شد.

وی ادامه داد :بخت با من یار بود که شاکی زنده ماند در غیر اینصورت اوضاع فرق میکرد و احتمالا من باید منتظر طناب دار بودم. 

روانشناسان هم در این باره میگویند :خشم یک هیجان غریزی و ذاتی است ولی پرخاشگری یک رفتار ناسازگارانه در زمان بروز هیجان خشم است. 

به گفته خاتونی ،  گرچه راههای طولانی مدت در کنترل خشم مانند ورزش کردن، گسترش معنویات در زندگی، تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی بسیار موثر تر است اما در مواقع لحظه ای همچون تصادف رانندگی میتوان با روشهایی مثل نوشیدن آب،نفس عمیق،انحراف فکر به سمت مسائل دیگر،شناخت مثبت وقایع و اینکه بدانیم حادثه پیش آمده یک واقعه غیر عمدی است خشم را در حد معقول کنترل کرد.

فریبرز یکی از افرادیست که بعلت درگیری بعد از تصادف در زندان به سر می برد.

زندگی دکمه بازگشت ندارد

وی می گوید:  با این اتفاق علاوه بر تحمل سختی زندان ،  خانواده ام هم دچار مشکلات عدیده ای شده اند. 

فریبرز به دلیل تصمیم اشتباه در لحظه ، باید یک سال دیگر هم طعم تلخ حبس و دوری از خانواده را تحمل کند.

حال همه ما میدانیم زمان دکمه بازگشت ندارد و افرادی مثل فریبرز که به دلیل درگیری بعد از تصادف در زندان به سر میبرند گرچه پشیمان هستند ولی وقت برای بازگشت و جبران ندارند.

گزارشی از امیرحسن رحمانی

انتهای پیام/

 

برچسب ها: زندگی ، دکمه ، بازگشت ، تصادف ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار