میرکیانی در یادداشتی نوشت:

هنوز «تن تن و سندباد» در کتاب مانده اند!

طی چند روز گذشته در بعضی از سایت ها و خبرها خواندم و شنیدم گروهی از دوستان هنر انیمیشن تلاش هایی را برای تولید پویانمایی کتاب تن تن و سندباد آغاز کرده اند که برایم شگفت انگیز بود!

هنوز «تن تن و سندباد» در کتاب مانده اند!
به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش خبری مبنی بر تمایل یک کارگردان انیمیشن ساز، برای ساخت پویانمایی «تن تن و سندباد» با اقتباس از کتابی با همین عنوان، در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد.

در پی انتشار این خبر، محمد میرکیانی نویسنده کتاب «تن تن و سندباد» یادداشتی را در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان گذاشته است که در ادامه می خوانید:


هنوز تن تن وسندباد در کتاب مانده اند!
 
طی چند روز گذشته در بعضی از سایت ها و خبرها خواندم و شنیدم گروهی از دوستان هنر انیمیشن تلاش هایی را برای تولید پویانمایی کتاب «تن تن و سندباد» آغاز کرده اند که برایم شگفت انگیز بود! اول این که بنده با هیچ مجموعه خصوصی یا دولتی در این زمینه مذاکره‌ای نداشته ام. از این جهت هر تصمیم یا حرکتی کاملا غیر حرفه ای؛ زیانبار و بدون هماهنگی با اینجانب ناپسند و قابل پیگیری قانونی خواهد بود. علت اصلی این نگاه بنده به جایگاه حیاتی متن در تولید یک اثر موفق و ماندگار است. بنده ترجیح می دهم، «تن تن و سندباد» فقط در مرز یک کتاب باقی بماند تا یک پویانمایی ضعیف براساس یا اقتباس از آن تولید شود که به این ترتیب بر فروش موفق کتاب هم تاثیر منفی بگذارد.

پس از سال ها حضور در عرصه مدیریت طراحی و تولید پویانمایی موفق، اصلا علاقه ای به تولید آثار متوسط و ضعیف بر اساس کتاب «تن تن وسند باد» را ندارم. به ویژه وقتی کاری با نظر مثبت مقام معظم رهبری روبرو شده حساسیت ما باید چند برابر باشد. ذوق زدگی آفت نوآوری و کار ماندگار است.

طی چند روز گذشته گروهی از دوستان در تحقیق و نگارش برای یک تولید حرفه ای زیر نظر بنده هستند ... تا به حال بیش از دویست قصه از آثار بنده به صورت پویانمایی تولید شده که مشهور  ترین آنها «قصه ما مثل شد» است. بعد از ده سال، هنوز از جمله پر مخاطب ترین پویانمایی‌هاست که متن این اثر زیر نظر خودم به انجام رسید. «تن تن و سندباد» هم باید این مسیر را طی کند تا کاری درخور جایگاه انمیشن ایران و کتاب آبرومند «تن تن و سندباد» تولید شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
عالی بود .
آخرین اخبار