ورود بیش از هزار نوآموز به مدارس استثنایی

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی از ورود بیش از هزار و 300 نوآموز به مدارس استثنایی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت سنجش نوآموزان و توزیع آن‌ها در مدارس عادی و استثنایی گفت: تا روز 25 مرداد ماه بیش از یک میلیون و 115  هزار نفر نوبت گیری کردند که از این تعداد 874 هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند. 

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده تا این تاریخ قریب به 774 هزار نفر از نوآموزان به مدارس عادی فرستاده شده و عده‌ای دیگر برای معاینات بیشتر به مراکز تخصصی ارجاع داده شده‌اند. 

عظیم عراقی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر به عنوان افراد مورد سنجش در برنامه‌ریزی‌ها پیش بینی شده‌اند، اظهار کرد: برخی از نوآموزانی که به بخش تخصصی ارجاع داده می‌شوند پس از انجام معاینات و رفع مشکل مجددا به مدارس عادی باز می‌گردند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی افزود: از بین افراد ارجاع داده شده به مراکز تخصصی تاکنون  هزار و 352 نفر به مدرسه استثنایی، 539 نفر به مدارس تلفیقی راه پیدا کردند و سایر نوآموزان به مدارس عادی فرستاده می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه معاینات تخصصی شامل معاینات بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی است، یادآور شد: برخی نوآموزان با انجام درمان‌های بسیار ساده نظیر استفاده از عینک، جرم‌گیری گوش و مواردی دیگر از این قبیل مشکل‌شان برطرف می‌شود. 

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی با بیان اینکه  امسال 846 پایگاه مستقل، 407 پایگاه سیار و 55 پایگاه عشایر برای سنجش در نظر گرفته شده، گفت: سنجش عشایر در سراسر کشور رایگان بوده و برای سایر استان‌ها نیز مبلغ سنجش 14 هزار تومان برآورد شده که در مواردی نیز نیم بها یا رایگان برای افرادی ویژه خدمات رسانی انجام می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار