کلینتون: کالین پاول به من پیشنهاد داد از ایمیل شخصی استفاده کنم

هیلاری کلینتون به اف بی آی گفته ایده استفاده از ایمیل شخصی، نظر کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا، بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی، کلینتون به اف بی آی گفته که کالین پاول، وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در دو نوبت به او پیشنهاد کرده برای انجام مکاتبات غیرطبقه بندی شده از ایمیل شخصی اش استفاده کند. 

نیویورک تایمز گزارش داده به گفته این نامزد دموکرات، پاول در یک مهمانی شام پس از تصدی وزارت امور خارجه توسط کلینتون در سال 2009، و همچنین در تماس ایمیلی با وی، این پیشنهاد را به او داد. بعدتر نیز دو منبع در گفتگو با ان بی سی نیوز تایید کردند که کلینتون همین مطلب را در بازجویی ها نیز اعلام کرده است. اقامه دعوی کلینتون در گزارشی که اف بی آی روز سه شنبه تسلیم کنگره کرده است نیز موجود است. طبق شنیده ها، در این گزارش، جیمز کومی، رئیس اف بی آی به این نتیجه رسیده است که بابت استفاده از ایمیل شخصی، علیه وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اعلام جرم نکند. 

نیویورک تایمز می گوید طی مهمانی شامی که در خانه وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، مادلین آلبرایت در اوایل سال 2009 برگزار شد، میزبان به مهمانان باتجربه خود توصیه کرد در خصوص منصب جدید به کلینتون مشاوره بدهند. گفته می شود پاول توضیح داده که در سال 2001 به این نتیجه رسیده است استفاده از ایمیل برای انجام امور شخصی، مناسب تر است. موضوعات مورد بحث حین شام، در کتابی که جو کوناسان درباره بیل کلینتون نوشته نیز ذکر شده است. 

دو منبع که از ارتباطات کلینتون و پاول مطلع بودند نیز تایید کردند که پاول این توصیه را انجام داده است. منابع می گویند پاول و کلینتون، کپی این ایمیل را ندارند اما اف بی آی، آن را در اختیار دارد. 
انتظار می رود روز جمعه دفتر پاول اعلام کند بابت مهمانی شام، چیزی در ذهن ندارد اما این توصیه را تایید کند. 

منابع می گویند پاول برای اطلاعات طبق بندی شده از ایمیل شخصی استفاده نکرد و چنین توصیه ای نیز در خصوص این گونه ایمیل ها به کلینتون نداد. منابع افزودند پاول فقط از روی سیستم رایانه داخل دفتر خود، ایمیل ها را ارسال و دریافت می کرد. 

می گویند پاول، اولین وزیر امور خارجه آمریکا است که از ایمیل استفاده کرد و در زمان او، برای ایمیل های طبق بندی نشده، سیستم خاصی به وجود آمده بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
من به خانم یا آقا رای بدهم ،
خانم کلینتون یا آقای ترامپ رای بدهم
آیا مارکو روبیو لیاقت آن را دارد ،رییس جمهور آمریکا شود
آقای باراک حسین اوباما رییس جمهور خوب آمریکا بوده است
آخرین اخبار