یک کارشناس سیاست‎خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

حضور ناتو در افغانستان نتوانسته در برقراری امنیت کارساز باشد

ساجدی گفت: اکنون مقام‌های افغانستانی خود کم و بیش به این نتیجه رسیده‌اند که اتکا به غرب در راستای برقراری امنیت نمی‌تواند کارساز باشد.

"محمد ساجدی" کارشناس مسائل سیاست‌خارجی در گفت‎و‎گو با حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به وجود اختلافات اساسی میان دو کشور پاکستان و افغانستان برسر لایه‌های پنهان طالبان در مرزهای دو کشور، اظهارداشت: پیامدهای این معضل می‌تواند در حاکمیت داخلی افغانستان تاثیرگذار باشد.
 
وی با بیان اینکه حضور ناتو در افغانستان تاکنون نتوانسته امنیت چشمگیری را در افغانستان به وجود بیاورد، تصریح کرد: اکنون مقام‌های افغانستانی خود کم و بیش به این نتیجه رسیده‌اند که اتکا به غرب در راستای برقراری امنیت نمی‌تواند کارساز باشد. چرا که مقامات غربی نتوانستند در مبارزه با تروریسم به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند. 

این کارشناس مسائل حوزه افغانستان با توجه به فعالیت سه گروه تروریستی داعش، القاعده و طالبان در افغانستان بیان داشت: دولت مرکزی نمی‌تواند در عمل اقدامی علیه این تروریست‌ها انجام دهد؛ در حالی‌که اگر کابل به نیروها و توان داخلی خود توجه می‌کرد می‌توانست با رفع حساسیت از طالبان، با حضور نظامیان آمریکا در این کشور نیز به‌نوعی تصفیه‌حساب کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار