مشهد؛

برند های ایرانی بقا ندارند

استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: برند های ایرانی عمر کوتاهی دارند وی علت این امر را «سنتی بودن» ساز و کار شرکت ها دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در مشهد، مصطفی جعفری ، در چهارمین همایش «برندینگ و نشان تجاری» در مشهد با بیان اینکه در ایران بقای سازمانی وجود ندارد اظهار کرد: در کشور فقط چند شرکت می‌توانند قدم به ده ‌سالگی بگذارند و همچنین چند شرکت می‌توانند جشن 15 سالگی خود را برگزار کنند.

مشاور و مجری پروژه های استراتژیک با اشاره به اینکه برند سازی در ایران هنوز سنتی است، تصریح کرد: برند سازی فرایندی زمان ‌بر و نیازمند دانش فنی است و رمز موفقیت کمپانی های برجسته دنیا «تفکر استراتژیک» است، [تفکری] که مدت ها به عنوان یک برگ برنده در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی دیده می شود.

جعفری با گلایه از نبود مدیریت متحول در برندهای ایرانی افزود: خلاقیت و نوآوری در اکثر مدیران برندهای ما وجود ندارد و این افراد توانایی تشخیص ویژگی ‌های جدید بازار را زودتر از دیگران ندارند.

در ادامه همایش دبیر انجمن صنایع، به موضوع پیوستن کشور به « WTO» اشاره کرد و این اتفاق را از هر زمان دیگری محتمل تر دانست.

«WTO» اختصار نام سازمان تجارت جهانیست، سازمانی بین‌المللی که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند.

امیر مهدی مرادی درباره ورود به بازار جهانی گفت: موضوع رقابت ‌پذیری، داشتن مزیت رقابتی و ماندگاری در بازار، از مهم‌ ترین مباحث علمی و اقتصادی روز است و برند به‌ عنوان یک مزیت نا مشهود از جمله قابلیت‌های واحدهای اقتصادی به شمار می رود.

وی افزود: هویت‌ سازی برند، تصویرسازی برند و ارزش‌ گذاری برند، از موارد اصلی ارزیابی آن می‌باشند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.