اهواز؛

در هفته دولت؛ بهره‌برداری از پروژه های راه و مسکن مهر

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: 47 پروژه و آغاز عملیات اجرایی 9 پروژه راه و شهرسازی همزمان با هفته دولت در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منوچهر رحمانی اظهار کرد: با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای 2282 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اعلام این‌که 21 پروژه در بخش راه روستایی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پروژه‌ها در شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، ماهشهر، اهواز، رامشیر، دشت‌ آزادگان، آبادان و شادگان به بهره‌برداری می‌رسد.

رحمانی با بیان این‌که اجرای این پروژه‌ها در راه روستایی 573 نفر اشتغال‌زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است، تصریح کرد: بهسازی و آسفالت جاده کالوسه و آسفالت آنتنی‌های چهاربیشه – تِل بِمَن در مسجدسلیمان، بهسازی و آسفالت جاده گاوخفته به چشم زالوک، بهسازی و آسفالت جاده شَلال کِرتِز در اندیکا، آنتنی‌های محور روستایی پَرچستان اورک شالو و احداث جاده روستایی خِنگ اژدر نوروزی به پیرمحمود در ایذه، احداث میان‌بر صیدون به هپرو در باغملک، بهسازی و آسفالت جاده روستایی سیدشریف – سید سلطان و احداث راه روستایی ثدین 4 در باوی بخشی از این پروژه‌ها بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان داشت: از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت در بخش راه روستایی می‌توان به پروژه‌های بازسازی و روکش جاده گرگر – گمبزون و مرمت و بهسازی جاده‌های آنتنی ماهشهر (روستای سریمه علیا – سریمه سفلی – روستای هوفل و خانه بهداشت) در ماهشهر، بهسازی و آسفالت حیاوویه – فضله جامع – صحینیات – جلوه) و بهسازی و آسفالت حلاف یک و دو و سه در اهواز و آنتنی‌های بخش مشراگه (شکریات و عوده تقی) و آنتنی‌های بخش مرکزی مشراگه (محمد باقر – امام حسن (ع) – سن) در رامشیر و بهسازی و آسفالت راه روستایی شریعتی در دشت آزادگان و احداث جاده آنتنی روستای فیه – دریعات – فاخرمطور و جاده مدن مطور و احداث جاده آنتنی روستای عوج آلبوحیه – نهر حملیه – نهر آلبوسید حمید در آبادان و جاده منصوره در شادگان اشاره کرد.

این مقام مسئول گفت: اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است.

منوچهر رحمانی در ادامه به پروژه‌های قابل افتتاح معاونت راهداری این اداره کل در هفته دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه راهداری 9 پروژه با 20 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اذعان داشت: احداث و تکمیل ساختمان‌های راهداری هویزه، لالی و شوشتر و راهدارخانه سوسن از توابع شهرستان ایذه و تعمیرات پل مثلثی خرمشهر و پل کهنک دزفول و پل کمربندی هندیجان و احداث سیستم روشنایی عرب حسن در شوشتر و تهیه و نصب نیوجرسی محور آبادان – سربندر از جمله پروژه‌هایی است که در این هفته بهره‌برداری می‌شود.

رحمانی در ادامه به افتتاح 15 پروژه در حوزه مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها اشاره و اظهار کرد: این 15 پروژه در شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، رامشیر، شوشتر، آبادان، خرمشهر، اهواز، رامهرمز و هفتکل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مجموع اعتبارات هزینه شده برای ساخت این راه‌ها را 964 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده و اجرای این پروژه‌ها اشتغال‌زایی برای 620 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اذعان کرد: طول کل مسیر قابل افتتاح در ایام هفته دولت 108 کیلومتر است.

رحمانی بیان داشت: چهارخطه کردن محور آبادان به اروندکنار به طول 5 کیلومتر، چهارخطه ورودی خرمشهر به طول 1.7 کیلومتر، روکش آسفالت جاده امام صادق (ع) در خرمشهر به طول 8 کیلومتر، احداث کمربندی غرب و جنوب‌غرب اهواز به طول 12 کیلومتر، چهارخطه کردن محور رامهرمز به بهبهان به طول 5 کیلومتر، احداث جاده شیرین‌شهر به طول 15 کیلومتر، احداث باند جدید در محور اهواز – هفتکل (محدوده قبر سید تا سه راهی غیزانیه) به طول 12 کیلومتر، احداث کمربندی مسجدسلیمان به طول 700 متر، احداث راه اصلی پاشنه زاگرس – محدوده روستای پرخدیجه به طول 500 متر، بهسازی و روکش آسفالت مسجدسلیمان – لالی (زیلایی – هفت شهیدان) به طول 3 کیلومتر از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

وی گفت: از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت در حوزه ساخت و توسعه راه‌‌ها می‌توان به بهسازی محور ایذه – لالی – اندیکا (بهسازی و سامان‌دهی میدان امام حسین (ع)، تقاطع قاسم‌آباد) به طول 1.5 کیلومتر و بهسازی و آسفالت جاده ورودی مسجدسلیمان – اندیکا (قطعه‌ دوم) به طول هفت کیلومتر، احداث باند دوم سه‌راهی کوپال – رامشیر به طول 6 کیلومتر و روکش آسفالت محور شوشتر – ملاثانی – اهواز به طول 21 کیلومتر اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین از افتتاح 648 واحد مسکن مهر در استان در هفته‌ دولت خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت این تعداد واحد مسکن مهر در شهرهای اهواز، دزفول و ایذه به متقاضیان واگذار می‌شود.

 رحمانی همچنین به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راهسازی در استان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: 3 پروژه با اعتبار 191 میلیارد ریال در حوزه راه اصلی و 6 پروژه با اعتبار 106 میلیارد ریال در بخش راه روستایی کلنگ زنی می‌شود و این تعداد پروژه 201 نفر اشتغالزایی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دنبال دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.