بجنورد؛

بهره بردای از 400 طرح اشتغالزایی و عمرانی

400 طرح تولیدی،خدماتی و عمرانی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی با بیان اینکه کل اعتبار و تسهیلات هزینه شده برای طرح های عمرانی و اشتغال زایی هفته دولت بیش از70 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: حدود 36 میلیارد و800 میلیون ریال آن در طرح های اقتصادی و اشتغال زایی و باقیمانده در طرح های عمرانی هزینه شده است.

عباس اهرابی با بیان اینکه بیش از 281 خانوار به صورت مستقیم از افتتاح طرح های اشتغال بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: هزینه این طرح ها از محل اعتبارات کمیته امداد و منابع قرض الحسنه بانک ها تامین شده است.

طرح های اشتغال زایی افتتاح شده 156 مورد آن در بخش کشاورزی و دامپروری،14 مورد در بخش صنایع دستی،23 مورد در بخش صنعت و 88 مورد آن نیز به در بخش خدماتی اجرا شده است.

اهرابی درباره مسکن افتتاح شده مددجویان در هفته دولت نیز گفت: بیش از 40 واحد مسکن روستایی و 30 مسکن شهری برای مددجویان احداث شده که در اختیار آنها قرار می گیرد وعلاوه برآن 30 واحد مسکن شهری نیز خریداری شده که به خانواده های مددجو واگذار می شود.

وی همچنین از کلنگ زنی 20 واحد مسکن روستایی به مناسبت هفته دولت خبر داد و افزود: برای بهره بردای و خرید واحد های مسکونی هفته دولت بیش از 33 میلیارد و800 میلیون ریال اعتبار از محل منابع دولتی ،کمک های مردمی ومنابع داخلی کمیته امداد هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان به سایر برنامه های کمیته امداد در هفته دولت اشاره و گفت: اهداء جهیزیه به نو عروسان تحت پوشش و اعطای وام های کارگشایی تا سقف 20 میلیون ریال از سایر فعالیت های کمیته امداد خراسان شمالی در این ایام است.

دیدار با خانواده های مددجوی ایتام‌، بیماران صعب‌العلاج با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در قالب طرح مفتاح الجنه نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته به شمار می رود.

وی اهدای بسته‌های فرهنگی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی، ‌ایرانی و دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ،دیدار چهره به چهره حامیان با خانواده‌های ایتام، تجلیل از حامیان برجسته در سطح شهرستان‌ها، برگزاری کارگاه های آموزش اجتماعی با موضوعیت و سرفصل هفته دولت ونظام جمهوری اسلامی، برگزاری مجالس سخنرانی با محوریت ارزش های اسلامی برای خانواده های تحت حمایت و همکاران و برگزاری کلاس های آموزشی با سرفصل آگاهی از حقوق شهروندی برای زنان سرپرست خانوار از برنامه های دیگر کمیته امداد استان در هفته دولت است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.