کرمانشاه؛

مطالعه مجدد پروژه های متوقف شده در کرمانشاه

رئیس پژوهشکده باستان شناسی ایران گفت: کرمانشاه سرشار از پتانسیل های مطالعات باستان شناسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حمیده چوبک گفت: پژوهشکده باستان شناسی از نظر متولی و حاکمیتی باید بر انجام فعالیت های علمی باستان شناسی در سراسر کشور نظارت داشته باشد که بازدید از این کاوش باستانی نیز از پروژه های مصوب پژوهشگاه جهت بازدید بوده است.


وی به امضای تفاهم نامه بین دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشگاه کپنهاک اشاره کرد و ادامه داد: این همکاری ها با هدف شناسایی اولین زیستگاه ها و استقرارهای شکل گیری در سرزمین ایران است.

چوبک افزود:غرب ایران و خصوصا ناحیه کرمانشاه یکی از خاستگاه های استقرار های انسانی در ایران بوده که در دهه های 1960 و 1970 مطالعاتی شکل گرفت که اطلاعات اندکی به دست آمدو به صورت دقیق نیز جمع بندی نشدند.

وی از بازنگری این مطالعات توسط یکی از اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: با بازنگری دوباره اطلاعات قبلی می توان اطلاعات جدید و دقیق تری از نخستین استقرارهای زیستگاهی که از دوره پارینه سنگی به نوسنگی منتقل می شود را با تمام موازین علمی مطالعه و شناسایی کرد.

چوبک گفت: در تلاشیم اطلاعات مربوط به منطقه باستانی تپه گنج و قلعه بزگرد را که از استقرارهای مهم پیش از تاریخ هستند را بروز کنیم.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.