آیت الله خاتمی:

ارتش مایه افتخار و عزت این مملکت است

آیت الله سید احمد خاتمی در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفت: ارتش مایه افتخار و عزت این مملکت است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله سید احمد خاتمی در چهاردهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه های افسری گفت: خدا را شاکریم که آینده ارتش جمهوری اسلامی ایران به دست توانا و مبارک شما خوبان رقم می خورد معنویتی خاص در این اجتماع احساس می کنم. به شما سفارش می کنم که قدردان این معنویت باشید. شما امید های آینده ی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستید ارتشی که مایه ی افتخار و عزت این مملکت است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: از راز و رمزهای موفقیت خودباوری است و از رموز شکست خودباختگی است. خودباوری یعنی فرهنگ ما می توانیم، خود باختگی یعنی ما نمی توانیم یا از دست ما کاری ساخته نیست. اگر کسی فرهنگش این شد که ما می توانیم یعنی می تواند به جایی که می خواهد برسد اما اگر کسی فرهنگش خود باختگی شد این اولین گام سقوط است.

وی اظهار داشت: خود باوری با خود پسندی فرق دارد، خودپسند کسی است که خود را در معرض سقوط قرار داده است و در جا می زند. خود باوری دوبخش دارد 1. خود باوری فردی 2. خودباوری ملی

آیت الله خاتمی افزود: مقام معظم رهبری حفظه الله بر خود باوری ملی تاکید زیادی دارند و همواره بر اراده و خواست مردم در زمان انقلاب اشاره می کنند و اظهار می دارند که این خواست و یکپارچگی فریادهای مرگ بر شاه مردم و این خودباوری ملت ایران بود که توانست حکومتی که 57 سال ریشه دوانده بود و کل استکبار از آن حمایت می کرد را سرنگون کند، این معنای خودباوری ملی است. اگر ملتی اراده کند هر کاری که می خواهد می تواند انجام دهد. خود باوری ملی مایه عزت یک ملت است و این خودباوری هزینه دارد که باید هزینه ی آن را پرداخت.

آیت الله خاتمی در ادامه ی نصایح خود به دانشجویان اظهار داشت. ایمان به خدای سبب ساز و سبب سوز داشته باشید کسی که خداوند را داشته باشد بن بست ندارد. ایمان به چنین خدایی زیربنای خودباوری فردی و ملی است

وی در پایان به حدیثی از امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این دو نعمت یعنی بی نیازی از دیگران( روی پای خود ایستادن ) و عزت، فرودگاه می خواهد و فرودگاه آن توکل به خداوند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار