المپیک ریو206؛

کاهش مخاطبان تلویزیونی و افزایش مخاطبان دیجیتالی المپیک

براساس آمار و اطلاعات منتشر شده تعداد تماشاگران تلویزیونی رقابت‌های المپیک ریو در آمریکا نسبت به المپیک لندن 17 درصد کاهش داشته اما تعداد مخاطبان دیجیتالی افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

در آمریکا استقبال تلویزیونی از بازی های المپیک ریو خوب نبوده و در مقایسه با   سال گشته 17 درصد کاهش نشان می دهد. 
استیو برک   مدیر شبکه «NBCیونیورسال» که حق پخش رقابت‌های المپیک در آمریکا را تا سال 2032 با هزینه 12 میلیارد دلاری خریداری کرده است پیش از آغاز المپیک ریو از کابوس کاهش 20 درصدی مخاطبان تلویزیون این رویداد ورزشی خبر داده بود؛ کابوسی که ظاهرا به حقیقت رسیده است و حتی ریزش مخاطبان تلویزیونی برای گروه سنی 18 تا 49 سال 25 درصد است.
اما از طرف دیگر میزان مخاطبان دیجیتالی المپیک ریو افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و در اولین هفته این رویداد ورزشی کاربران اینترنت  1.86 میلیارد  دقیقه از پوشش المپیک  توسط  شبکه  NBCرا  دانلود و تماشا کرده اند که رکود المپیک لندن و المپیک زمستانی سوچی را شکست.
شنبه گذشته شبکه NBC  در یک کنفرانس خبری مدعی شد که امروز بهترین روز در جذب مخاطب دیجیتال از سوی این شبکه تلویزیونی در پخش برنامه‌های المپیک بوده است ،زیرا 155 میلیون دقیقه از پوشش خبری این شبکه در فضای مجازی بارگذاری و دانلود شده که در مقایسه با آمار همین روز در المپیک لندن 263 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار